Kan man varme opp melk 2 ganger?

amy86

Glad i forumet
Jeg hadde pumpet en flaske med mm igår, da vi hadde barnevakt da vi var på show, hun hadde varmet opp flaska, men hun drakk nesten ingenting så den ble satt i kjøleskapet igjen. Kan den varmes på nytt idag da? Eller må den kastes?

Tror den må kastes. Mme må i allefall det.

Sent from my iPad using BV Forum

Det er det som er så dumt med mm.. det er så synd når man må kaste sånne "dyrebare dråper".
Man skal vel strengt tatt ikke varme opp mme igjen heller,men jeg har gjort det :oops::rolleyes:

appen

ammehjelpen sier:

Fersk og tint melk bør bare varmes èn gang og deretter kastes hvis ikke alt drikkes opp. Melk bør ikke varmes flere ganger fordi det gir gode vekstvilkår for bakteriene. Varm opp små porsjoner om gangen så blir ikke svinnet så stort.

Til små babyer bør en aldri gi melk som er varmet opp to ganger, fordi sjansen for en mageinfeksjon er tilstede. For litt større barn, som kryper rundt på gulvet og putter det meste i munnen, er det kanskje ikke nødvendig å være like nøye på dette, siden barnet da allerede er vant til en del bakterier og har et bedre immunforsvar.

Så bra vi ikke ga det! Er så grønn når det gjelder å gi flaske da ingen av de 2 andre noengang har drukket av det;) Tenkte pappan eller storesøster kunne få gi denne flaska da jeg som skravlebøtta syns det er edle dråper og synd å kaste! Pumpet nærmere en time og hadde så vonde pupper etterpå, så synd det var til ingen nytte :/ Men da vart det puppen ;) Lettest det :) Takk for hjelpende svar jenter! Her inne får man svar på ALT :):)❤️

Back
Topp