Kan man unngå stygge arr?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Legen sa det ikke lenger var nødvendig med plaster, og dermed datt flere skorper av ved bevegelse. 
Så nå er det rød/lilla, litt nedsunket hud der skorpene satt.

Noe man kan gjøre for å unngå altfor store, stygge arr?
Er ganske synlig nå, "arr" på kryss og tvers, så ser veldig mye ut.

Noe man bør smøre på, plastre eller lignende? Vet ikke om barnehud leger seg best selv, eller om man kan hjelpe til for å få mindre arr. [8|]

Når skorpene er så sprø at de faller av av seg selv, så er det ikke lenger nødvendig med plaster på, nei.
Men jeg ville nok gjort som andre nevner, smøre godt med krem og holde det unna sollys en stund.
Huden blir nok helt fin igjen! [:)]

Kommer an på hvordan ens hud er også dette med arr. Selv får jeg forferdelige arr pga hvordan huden min er. Har f.eks. et operasjonssår, på ene knéet, som er nesten 2 cm bredt på det bredeste. Slik er mamma også, får store arr.

Men ha kraftig solfaktor på ferske arr når man er i solen, smøre med fuktighetskrem er vel noe man kan gjøre..

ORIGINAL: *bondekone*

ofte så bedrer barnehuden seg bedre en på voksene og eldre
skjønner ikke helt probleme med at man får litt arr jeg da[8|] Er det ikke normalt at abrn detter pg slår seg og slikt. Unger kan jo få arr av abre et vanlig skrubbsår

Skjønner hva du mener. Barn detter og får skrubbsår, og skrubbsår har blitt bra av seg selv, uten arr i det hele tatt! [;)]
Men dette var dypere kutt, mange kutt, og på synlig sted.
Vet man ikke kan gå gjenom livet uten noen arr, men greit å vite om det er noe man kan gjøre så det ikke blir så sjenerende når barna blir større.

ORIGINAL: *FrøkenStrøken*

barnehud leger seg selv, gutten min fikk det kuttet på 1 års dagen sin, det var skikkelig styggt hele leppa og ned til haka det var ill rødt arr etterpå nå er han 15 mnd og det syns litt men ikke så mye. så legen sa i løpet av 6-7 mnd ville det være borte

Stakkars gutten din! Godt det gikk så bra da!
Hvordan kutt var det?
Her kom det kutt fra glass.

jenta mi datt på en stol som hadde en spiker hvor spikerhodet sto for langt ut, var ikke hamret skikkelig inn, og fikk et skikkelig kutt i haka! stakkars lille vennen! det er nå ca 3 mnd siden, men det er like rødt enda[:(][:(] synes det er veldig trist hvis hun må gå med arr midt i ansiktet resten av livet jeg da... hun er 2 år..

ORIGINAL: lykkeligemeg

jenta mi datt på en stol som hadde en spiker hvor spikerhodet sto for langt ut, var ikke hamret skikkelig inn, og fikk et skikkelig kutt i haka! stakkars lille vennen! det er nå ca 3 mnd siden, men det er like rødt enda[:(][:(] synes det er veldig trist hvis hun må gå med arr midt i ansiktet resten av livet jeg da... hun er 2 år..

Skjønner hva du mener. Det er dette jeg også tenker på. Kjedelig om det blir varige, store arr.
Håper det går med jenta di ellers da. Her har legeskrekken begynt å snike seg fram, da lege nå betyr å bli sydd, og det er vondt.

Gutten min ble kloret i ansiktet i barnehagen da han var 3 år, rett under øynene. Ser ut som tåra triller nedover kinnene hans. han har arr den dag i dag.Og han er snart 8 år. Synes det er veldig trist å se de arra hverdag, og håper han vokser de av seg.
Selv har jeg også arr under haka etter jeg var barn og lekte med barbiebil med ei venninde, råkjørte ned en asfaltvei å snublet og falt mitt på haka og ble skraba bortover 2-3 meter. har dette arret den dag i dag.

Det kan teipes med micropore tape som du får kjøpt på apotek. 

ORIGINAL: HanneHM

Det kan teipes med micropore tape som du får kjøpt på apotek. 

Hva er dette?
Redusere det arr?

Takk fro tipset! [:)]

kan man tape med det 3 måneder etter også, eller er det null poeng? hehe. er kanskje ikke poeng da, nei.. er så redd det skal bli der, ja! greit nok hvis det var å kneet, men veldig kjedelig når det er midt i ansiktet..

Back
Topp