Kan man ta stingene selv??

*Frk.Mamma

Gift med forumet
ja kan man det? jeg oppererte inngrodd tånegl og har fått da to sting i toa. skal ta de i dag egentlig sa legen men kan jeg ta de selv eller må jeg reise til legen i morgen??

og det er jo rue over det ene stinget er det bare og fukte og så ta det av??

har alltid tatt stingene selv jeg...

har hørt at noen gjør det..
men jeg hadde ALDRI turt..[&:]

går heller til legen jeg...da er jeg heilt sikker[;)]

jeg ville dratt til legen..
har gjort det samme, men når den bandasje greia ble tatt av både så og lukta det helt grusomt, samt at det var mye blod og gørr (stivnet), så jeg syns det var greit at noen som hadde peiling gjorde det. var også veldig vondt enda til meg da..

Er bare å klippe og dra[:)]

Jeg sydde 7 sting i bakhodet uke før jeg skulle til syden.

Satt på badet i tenerif og tok sting selv.

Jeg har hatt ørten operasjoner i bena og har tatt stinga selv de fleste gangene. Bare pass på å ha god hygiene så du ikke får infeksjon. 

Jeg har tatt selv på meg selv og andre..men så er jeg sykepleier da[:D] ... gjør du det anbefaller jeg at du klipper stinget inntil huden slik at du ikke drar unødvendig mye tråd gjennom huden.. pga infeksjonsfare.. og ta noe antibact eller noe annet rensende på det du skal klippe stinget med...

ORIGINAL: giggsy

Jeg har hatt ørten operasjoner i bena og har tatt stinga selv de fleste gangene. Bare pass på å ha god hygiene så du ikke får infeksjon. 

oki men når stinget sitter litt under rua så er det bare og fukte litt først eller??

ORIGINAL: inamaria

jeg ville dratt til legen..
har gjort det samme, men når den bandasje greia ble tatt av både så og lukta det helt grusomt, samt at det var mye blod og gørr (stivnet), så jeg syns det var greit at noen som hadde peiling gjorde det. var også veldig vondt enda til meg da..

har ikke hatt bandage på lenge jeg. hadde et bare de to første dagene så skulle jeg ta ut så nå er det bare to ting med litt rue der liksom

Bare pass på at du ikke drar med deg tråden som har ligget utenfor, igjennom såret, pga infeksjon.

Hadde samme inngrep som deg.. Dro til legen for å fjerne stingene og takk og pris for det, for det var problemer med å få ut det ene stinget. Slik at han som opererte mått komme og fjerne det.

Hadde også infeksjon, noe jeg ikke visste eller trodde selv.
Legen så over såret for å sjekke at alt var som det skulle..

ORIGINAL: KL82

Bare pass på at du ikke drar med deg tråden som har ligget utenfor, igjennom såret, pga infeksjon.

ja jeg vaska først med klorexidin sprit sånn sterk, så vaska jeg saksa i det og fikk vekk bakteriene så klipte jeg helt nedtil neglen så dro jeg de bare ut så da gikk alt bra og fikk ikke noe av den tråden som var utafor inni liksom

jeg tok stingene mine selv etter jeg hadde en lapraskopi for to år siden og det gikk fint [:)] Men det ene måtte jeg ta opp hos lege for det var "knytt" så stramt inntil huden så ikke sjangs å få det opp selv

fikk beskjed om at ej bare kunne ta stinga selv etter ej fjerna en føflekk. så nei, tror ikke det er noe problem. men ej har aldri vært innom legen etterpå

Back
Topp