Kan man ta nesespray som gravid?

LilleKaisa

Glad i forumet
Alt man skal lure på, og jeg husker ikke fra forrige gang[;)] Er pottetett og skulle hatt noe som løser opp[:)]

Selvsagt[:)]

Takk for kjapt svar!

Jepp... Kjøp deg noe saltvann nesespray også, så om du blir tett over tid kan du ta det, istede for nesespray helle tiden [:)]

Min lege sa at jeg ikke kunne bruke det, så her har det gått i saltvann siden juni...

Jeg fikk beskjed om å absolutt ikke bruke vanlig nesespray som gravid! Fordi det inneholder stoffer som kan starte fødsel. Jeg måtte få en annen type nesespray enn vanlig på apoteket for å få kunne ta det.. Husker ikke hva den het her og nå 

ORIGINAL: Smulen

Min lege sa at jeg ikke kunne bruke det, så her har det gått i saltvann siden juni...

man må sef lese på pakken før man bruker, er noen som man IKKE anbefaler til gravide... Men der er som gravide også kan ta, var tett nesten helle svangerskapet med Tuva, og da sa legen jeg sku ta slik spray (med måte) og fann en på apoteket..

Jeg fikk beskjed om at jeg IKKE kunne bruke.
Men saltvannsspray kan du bruke da:)

jeg er otrivin-addict, men vet at jeg egentlig ikke burde ta det, så jeg prøver å begrense meg...
Men hvilken nesespray KAN man bruke da? Utenom saltvann, for det nytter ikke på min nese[&:]

Jeg kjøpte otrivin barn i dag (kjøpte den for ville ha mindre dosering) og i pakningsvedlegget på den står det: "Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet".

Så den kan du ihvertfall bruke:)

Jeg fikk beskjed om å kjøpe den som heter Rhinox. Den kan brukes av gravide nemlig.

ORIGINAL: FrøkenH

Jeg kjøpte otrivin barn i dag (kjøpte den for ville ha mindre dosering) og i pakningsvedlegget på den står det: "Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet".

Takk, da skal jeg heller bruke den;) Også har jeg klart å begrense meg til bare en spray i hvert nesebor på kvelden før jeg sovner eller i løpet av natta da jeg ofte våkner av at jeg ikke klarer å puste med nesa[&:]

Uff[:(] Jeg vet jo at jeg burde slutte, men det er så sinnsykt vanskelig.. Får rett og slett ikke sove hvis det er antydning til tetthet i nesa.. Får helt angst for å ikke få puste, føles som om jeg vil kveles[&:] Takler ikke å puste med munnen, den blir jo så tørr[&:]

ORIGINAL: Que

ORIGINAL: FrøkenH

Takk, da skal jeg heller bruke den;) Også har jeg klart å begrense meg til bare en spray i hvert nesebor på kvelden før jeg sovner eller i løpet av natta da jeg ofte våkner av at jeg ikke klarer å puste med nesa[&:]

Uff[:(] Jeg vet jo at jeg burde slutte, men det er så sinnsykt vanskelig.. Får rett og slett ikke sove hvis det er antydning til tetthet i nesa.. Får helt angst for å ikke få puste, føles som om jeg vil kveles[&:] Takler ikke å puste med munnen, den blir jo så tørr[&:]

Er sånn selv, må ha sprayen ståendes på nattbordet;)

Otrivin kan brukes både når man er gravid og når man ammer.. sitter med pakningsvedlegget her!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Otrivin kan brukes både når man er gravid og når man ammer.. sitter med pakningsvedlegget her!

Så bra.. Alltid innbilt meg at det er den verste jeg.. Aner ikke hvorfor..

Er avhengig og fikk beskjed om at det ikke hadde gjorde noe for fosteret. Men at jeg burde slutte umiddelbart for min egen del.. Er et par år siden jeg var gravid, nå går jeg på kortisonnesespray for å avslutte avhengigheta. Så husk å følge anbefalningene....

Back
Topp