Kan man ta den med på flyet?

Sprudlende_sokker

Forelsket i forumet
jeg skal til Danmark i morgen for inseminasjon og jeg snakket med klinikken og de sa at jeg skulle få resept på letrozol og ovitrelle med meg i tilfelle det ikke lykkes.

Greia er at det er ganske nye billigere å ta de ut på apotek i Danmark så det tenkte jeg at jeg skulle gjøre, men så kom gubben med 1000kr spørsmålet..... får du ta med deg den på flyet da?

Så dere litt mer erfarne frøkner enn meg, kan jeg det?
Altså jeg tenker en diabetiker må jo ha med seg flexipen på flyet med mindre de har pumpe da.
 
jeg skal til Danmark i morgen for inseminasjon og jeg snakket med klinikken og de sa at jeg skulle få resept på letrozol og ovitrelle med meg i tilfelle det ikke lykkes.

Greia er at det er ganske nye billigere å ta de ut på apotek i Danmark så det tenkte jeg at jeg skulle gjøre, men så kom gubben med 1000kr spørsmålet..... får du ta med deg den på flyet da?

Så dere litt mer erfarne frøkner enn meg, kan jeg det?
Altså jeg tenker en diabetiker må jo ha med seg flexipen på flyet med mindre de har pumpe da.

Du kan ta alt med deg i baggasje, men du mente kanskje håndbaggasje?
 
Du kan ha det i håndbagasjen også, som oftes er det ingen spørsmål men i tilfelle de spør i sikkerhetskontrollen kan det være lurt å få med et skriv fra klinikken. De har et standardbrev de kan skrive ut og signere:)
 
Du får dem med deg, men ovitrelle er ødelagt om det er to timer ute av kjøleskapet så det hiver du bare pengene ut av vinduet
 
Du får dem med deg, men ovitrelle er ødelagt om det er to timer ute av kjøleskapet så det hiver du bare pengene ut av vinduet
Det har jeg tenkt på skjønner du..
Jeg tenkte en sånn liten kjølebag. Også kjøper jeg en flaske vann og en is som jeg lar ligge oppi der.
De få minuttene gjennom kontrollen går det nok fint uten. Også kjøper jeg en is og en flaske vann til som jeg lar den ligge sammen med under flyturen :)
 
Det har jeg tenkt på skjønner du..
Jeg tenkte en sånn liten kjølebag. Også kjøper jeg en flaske vann og en is som jeg lar ligge oppi der.
De få minuttene gjennom kontrollen går det nok fint uten. Også kjøper jeg en is og en flaske vann til som jeg lar den ligge sammen med under flyturen :)
Is vil nok også skade den.. den koster rundt 350kr i Norge så er det verd pengene?
 
Medisiner burde du ha med i håndbagasjen, ikke send medisiner med innsjekket bagasje. Du må ha dem i original innpakking, og når jeg har reist med medisiner har jeg hatt med en legeerklæring på at jeg må ha medisinene (på engelsk). Om du tar med Ovitrelle i kjølebag burde du ha noe mellom den og isen, så den ikke blir for kald heller (f.eks. en t-skjorte). Jeg har reist langt med Ovitrelle én gang, ikke på fly da, men da hadde jeg faktisk et termometer i kjølebagen inntil Ovitrelle'en og fulgte med. :p
 
Jeg vet, jeg har sjekket, men hun bak skranken skulle ha 879kr for den....

Hvilket apotek var dette? Du er sikker på at du ikke tenker på en av stimuleringssprøytene?

Selv om du går privat så er prisene i Felleskatalogen samme for alle.
 
Alt gjøres privat osv.. så det er ikke noe på blå resept eller refusjon senere. Fortsatt sikker på at det er den egentlige prisen?

Helt sikker. Du kan se prisene både i Felleskatalogen på nett og på apotekene sine nettsider. :)

Og jeg har kjøpt en god del Ovitrelle selv og. :p

IMG_4939.PNG


IMG_4941.JPG




IMG_4942.JPG
 
Last edited:
Den skal koste 351,10kr, og det er fastsatt pris såvidt jeg vet. Hvis noen krever mer hadde jeg gått til et annet apotek ganske enkelt.
 
Back
Topp