Kan man steke kake

monicabebe

Forumet er livet
i en ildfast bolle? Hvis den er godt smurt og strødd med mel?

Skulle hatt en halvsirkel, men vet ikke om jeg gidder å kjøpe en sånn form.

Noen som har prøvd dette?

Jeg har stekt i ildfast form, funket greit det [:)] Hadde på bakepapir før jeg la oppi røren, enklere å ta av [:)]

ORIGINAL: EdonaBigMama

Jeg har stekt i ildfast form, funket greit det [:)] Hadde på bakepapir før jeg la oppi røren, enklere å ta av [:)]

Hmmmm, da skal jeg teste dette tror jeg. takk!

Ja, det kan du.

Men ville klipt til bakepapir og lagt i bunnen av formen.
Da løsner du enkelt langs kantene med en kniv og ingenting fester seg i bunnen pga bakepapiret.

men skal du ha en halvsirkel er det vel like greit og lage bunnen i en vanlig rund springform og bare dele den i to ?

ORIGINAL: syddihodet

Ja, det kan du.

Da løsner du enkelt langs kantene med en kniv og ingenting fester seg i bunnen pga bakepapiret.

men skal du ha en halvsirkel er det vel like greit og lage bunnen i en vanlig rund springform og bare dele den i to ?

Halvsirkel som i en halv ball[:D]

Da bør du ha på varmluft, hvis du har det. Eller sette på litt svakere varme, slik at den blir stekt jevnt overalt. Legger den også på nederste rille [:)]

ORIGINAL: monicabebe

ORIGINAL: syddihodet

Ja, det kan du.

Halvsirkel som i en halv ball[:D]

aha! :P

Da bruker jeg og steke 2 bunner i vanlig springform, legge de oppå hverandre for så og skjøre den til som en halv ball.

Hilsen konditor'n :P

det kan du..genialt når man skal steike "kjolen" til barbie/prinsesse kake..

Back
Topp