Kan man spise salami likevel?

På sykehuset sa de nei til meg,det var fremdeles spekemat.Så jeg styrer unna:) lager heller pizza med peperoni om jeg blir helt sugen
 
I følge matportalen kan man spise det om det har vært dypfryst, og Gilde sitt er det. Men mange som velger å ikke spise selv om det skal være ok :)
 
jeg spiser det. jeg bryr meg ikke. Ikke redd for om det ikke er gilde eller om den ikke har vært fryst. Men jeg spiser det IKKE daglig, og jeg spiser kun hvis det er nyåpnet pakke. Utover det, er jeg ikke redd for salami. Jordmoren min sa "alt med måte". Da jeg gikk med vesla mi spiste jeg nesten en pakke om dagen. Det var det ENESTE jeg orket. Hun er 8 år og lever i beste velgående. Så, JEg syns salami er trygt. Men andre må føle på det selv :)
 
Jeg spiser det, fra nyåpnet pakket (og dagen etterpå).

Spiser også kun den jeg kjøper selv, ikke fra buffeter eller ferdig påsmurt fx.
 
jeg spiser og salami. Gjort det fra dag 1. Spiser ikke mye av det, men kjøper meg en pakke en ny og ne. Av min jordmor fikk jeg beskjed at jeg kunne fint spise salami, men ikke annen spekemat. Tenker man må selv gjøre det man føler for.Det er så mye forskjellig forklaring på hva man skal spise og ikke.
 
Nei og niks. Klarer meg fint 9 mnd uten for å være 110%sikker på at det er trygt for barnet mitt. Kunne aldri tatt sjansen når det er så mye frem og tilbake.
 
Jeg måtte skrive en Mail til Gilde jeg nå:) klart jeg klarer meg i 9 mnd men hjelpe meg så godt det hadde vært :)
 
Jeg måtte skrive en Mail til Gilde jeg nå:) klart jeg klarer meg i 9 mnd men hjelpe meg så godt det hadde vært :)
Jeg har spist salami tidligere :) men hvis dette stemmer så trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet når jeg spiser det :D
 
Spent på å høre svaret :joyful: Når jeg hører med folk utafor forum (kun de som har fått råd fra leger/jordmødre) så har alle spist salami og lurer på hvorfor jeg spør :hilarious: Så fortell gjerne hva Gilde sier :happy119

Samme her, i tillegg spurte jeg Mattilsynet som gav samme svar som jeg spurte lengre oppe.

I tillegg er det fullt lovlig her jeg bor. Legen og jordmor så på meg som en idiot da jeg spurte om det var ok.
 
Jeg fryser ned noen skiver salami hvis jeg vil ha på brødskiva hjemme. Ellers tar jeg det på toast. Tør ikke spise den i kantina på jobb, men har vurdert å spørre dem hvilken leverandør de bruker.
 
Back
Topp