Kan man spise røkt laks hvis man fryser den?

Tror det er helt fersk røkt laks man kan spise ;)

Jeg har masse i frysen men tror ikke jeg skal spise det !

Hmm.. oki.. Jeg hadde vært i himmelen om jeg kunne spist det[:)] Det er såå dyrt.. men det kan vell ikke gjøre stort skade med bare litt[:)] hihi

Frys den i 3 netter så er den spiselig. Ånei, du kan ikke spise bare litt, samma om den er fersk eller ikke. Dette har med og gjøre att den ikke er varmebehandlet og er derfor rå.

matportalen.no

Listeria dør ikke ved frysing, så ville ikke spist det jeg....

Jeg har hørt at hvis du spiser den med en gang du har kjøpt den når den er helt fersk er det trygt :) Hvertfall i følge lege og jordmor..

Hmm.. tror ikke jeg tør jeg.. får heller spise noe annet jeg.. jeg spiste litt laks tidligere i svangserskapet.. men den var helt fersk.. men jeg gidder ikke tro at det var farlig.. gjør det ikke mer nå hvertfall..

Jeg har spist mye etter frysing. Jeg spiste hjemmerøkyet laks. Som ble fisket mandag og røkt onsdag og vi spiste på torsdag, fikk kjæft av JM da. Og da er det snakk om fersk asso!

ORIGINAL: Jenniz

Jeg har spist mye etter frysing. Jeg spiste hjemmerøkyet laks. Som ble fisket mandag og røkt onsdag og vi spiste på torsdag, fikk kjæft av JM da. Og da er det snakk om fersk asso!

Uff da. Jeg har også spist hjemmerøkt laks. Bare litt på ei brødskive altså. Levde i den tro at det ikke var så farlig jeg da.

Nå har jeg vært inne på matportalen.no og sjekket for sikkerhets skyld...

"Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig."

Altså, du kan spise røykalaks med god samvittighet, bare at du må spise hele pakken den dagen du åpner den [:D]

Vil noen lese mer om hva man kan og ikke kan spise er linken her:

http://matportalen.no/Emner/Gravide

jeg har spist egentlig ganske mye av akkurat det der...ups...men bare på en dag da!  det går nok bra! Skal jo snart til legen å ta nye prøver uansett!! Og lille gullet mitt beveger jo på seg som aldri før, så tror ikke hun/den/han har det noe vondt[;)]

Back
Topp