Og hva er i såfall for mye?
Noen som har noe godt svar på dette?
Det gjelder forresten barn.
Noen som har noe godt svar på dette?
Det gjelder forresten barn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå leste jeg nettopp at det ikke er farlig å spise mye gulrot, men man kan bli litt gul i huden pga fargestoffene i gulrøttene.Mumfie skrev:
Kokte gulrøtter inneholder også tre ganger så mye antioksidanter som rå, og det er jo veldig bra!
Når du spiser gulrøtter, får du også i deg viktige stoffer som kalium, folinsyre, jern, karoten, magnesium og kopper.
Bare husk at den kan virke avførende hvis hun får i seg for mye.
Så alt i alt høres det jo veldig sunt ut å spise masse, bortsett fra at man kan bli litt gul i huden da.
Går det på bekostning av andre matgrupper så kan det vel "bli for mye", spesielt hvis proteinkilder må vike til fordel for gulrot...Katala skrev:
Jeg tror ikke hun klarer å spise på seg a-vitaminforgiftning bare av gulrøtter...Miriel skrev:
Men du får se opp hvis hun prøver å spise isbjørnlever eller noe, da er det verre
~Mummimamma~ skrev:
Jeg tror ikke hun klarer å spise på seg a-vitaminforgiftning bare av gulrøtter...Miriel skrev:
Men du får se opp hvis hun prøver å spise isbjørnlever eller noe, da er det verre
Fader, jeg som akkurat har tilberedt den deilige isbjørnleveren. (Er også fasinert over at du vet at det er mye A-vitamin i en isbjørnlever:P )