Kan man spise avokado når man prøver/er gravid?

Skattemamma

Forumet er livet
VIP
Syns jeg finner så mye motstridene utsagn om saken.. men det stemmer kanskje at vi kan spise frukten vi kjøper i butikken, men ikke bladene eller noe sånt? [8|] 

Smakte det for første gang her om dagen, og syntes det var så godt[:)]

jeg har fått beskjed om at avokado er abortfremkallende så man skal ikke spise det når man er gravid, men hvordan det er før svangerskapet vet jeg ikke.

ORIGINAL: fano

jeg har fått beskjed om at avokado er abortfremkallende så man skal ikke spise det når man er gravid, men hvordan det er før svangerskapet vet jeg ikke.

Avocado kan du trygt spise uansett om du er gravid eller ikke. Det advares bare mot barken/ bladet, som vi vel sjeldent bruker uansett. Papaya derimot bør man være forsiktig med i forhold til økt fare for abort.

Okay, da kan jeg sikkert spise LITT i alle fall - trenger jo ikke hive innpå[8D]

Men var det ikke du som er så tynn at det var vanskelig å lage "valk" å stikke i? Hvis du trenger å legge på deg litt er avocado ypperlig[;)] Kos deg!

ORIGINAL: Hurricania

ORIGINAL: fano

Avocado kan du trygt spise uansett om du er gravid eller ikke. Det advares bare mot barken/ bladet, som vi vel sjeldent bruker uansett. Papaya derimot bør man være forsiktig med i forhold til økt fare for abort.

ops, jeg blandet [&o] Unskyld [&o]

Men var det ikke du som er så tynn at det var vanskelig å lage "valk" å stikke i? Hvis du trenger å legge på deg litt er avocado ypperlig[;)] Kos deg!

Hehe, nei det var ikke meg - det var Kattepus84[;)]

Ikke at jeg er så tjukk heller da, men.. klarer fint å lage "valk" å stikke i[8D]

Oi- unnskyld sammenblanding:) Men avocado er jo uansett kjernesunt, så det skader ikke å spise litt[:)]

avocado er det beste du kan gi ditt barn i overgang til fast føde faktisk..................
Det er sunt fett og smaker litt puppaktig (kanskje derfor gutter liker avocado så godt selv om den er grønn[:D][:D][:D][:D][:D][:D])

Jeg jobber mye med frukt & grønt..

FIkk jeg litt panikk her...

for jeg spiste Avocado hver dag, til alt under hele svangerskapet med vesla! Var HEKTA! [8D]

ORIGINAL: SkattIMagenSnart

Hehe, nei det var ikke meg - det var Kattepus84[;)]

Ikke at jeg er så tjukk heller da, men.. klarer fint å lage "valk" å stikke i[8D]

Hehe...Ja det var meg [:D][:D]

Men jeg håper da for guds skyld at man kan spise avokado med god samvittighet....For jeg ELSKER avokado....Er jo kjempe sunt også....fin og fet frukt...mmmmm [:)][:)]

Back
Topp