Kan man sove halvsittende mtp vena cava??

Gunnrid

Betatt av forumet
hallois! Jeg sliter forferdelig med hoftene om natten når jeg nå må sove på siden, og ikke får sove på ryggen slik jeg foretrekker. Jeg rekke akkurat å sovne flr jeg våknar av at hoftene er driiitvonde og såre. Så jeg lurer på om noen her vet om å sove halvsittende i sengen er et alternativ? Om det er trygt ift vena cava?

Du vil merke om vene cava er i klem for å si det slik. Du vil bli veldig kvalm og uvel en god stund før det blir farlig. Jeg sov på rygg hele svangerskapet med sønnen min uten problem, så vene cava blir ikke i klem til alle [emoji847] Så sov i den stillingen som er best for deg.

Ellers så vil jeg tipse deg om BBhugme puta, den er helt amazing og verdt hver en krone!
Jeg fikk invalidiserende bekkenløsning sist, og klarte meg ikke uten å bygge godt med puter/dyner mellom bena for å få sove. Så nå har jeg invistert i bbhugme [emoji847]

Jeg klarer i perioder ikke å sove på siden jeg heller. Jeg har sovet sittende flere ganger, men må sove ganske oppreist for ikke å bli uvel. Prøv deg fram, det tar ikke lang tid før du merker om du sitteligger for flatt.

Kan anbefale bbhug puta. Fikk min på mandag og har ikke sovet så godt på lenge. Har vondt bekkenløsning og har våknet hver gang jeg har snudd meg. Men med den puta sover jeg godt. Akkurat nå sitter jeg med den i sofaen og det er utrolig digg :)
Sist svangerskap så sov jeg med en vanlig pute under halvparten av rumpe rygg for å unngå trykket slik at jeg ikke lå rett på rygg men heller ikke på siden, kanskje det kan være et alternativ?

Du vil merke om vene cava er i klem for å si det slik. Du vil bli veldig kvalm og uvel en god stund før det blir farlig. Jeg sov på rygg hele svangerskapet med sønnen min uten problem, så vene cava blir ikke i klem til alle [emoji847] Så sov i den stillingen som er best for deg.

Ellers så vil jeg tipse deg om BBhugme puta, den er helt amazing og verdt hver en krone!
Jeg fikk invalidiserende bekkenløsning sist, og klarte meg ikke uten å bygge godt med puter/dyner mellom bena for å få sove. Så nå har jeg invistert i bbhugme [emoji847]
Jeg klarer i perioder ikke å sove på siden jeg heller. Jeg har sovet sittende flere ganger, men må sove ganske oppreist for ikke å bli uvel. Prøv deg fram, det tar ikke lang tid før du merker om du sitteligger for flatt.

Dette stemmer IKKE for alle!!! Bitter erfart her, og nye studier viser det samme... Jeg sov på rygg fordi jeg i søvne kastet vekk alle puter i forrige SV.skap, min baby ble født med cyster i hodet og fikk beskjed om at det la skje kom til å resultere i mild CP(har HELDIGVIS ikke gjort det). Jeg merket ikke noe til vena cava ivåken tilstand på rygg, men 1 mnd før termin våknet jeg så svimmel at jeg knapt klarte å støtte meg ut til badet! Dette skjedde 2 morgener på rad.. Da var skaden alt skjedd, og i tillegg til at lille fikk cyster, merket jeg dårligere hukommelse (mer enn bare gravidhjerne liksom).. Så ligg for all del ikke flatt på rygg hvis mulig!!! Studier nå viser det jeg sier også, at man kan få oksygenmangel som er skadelig FØR man selv legger merke til det...

Har du den lange «pølsa»? Kjøpte en annen type, men den var mer som en lang pute. Sånt bomullsinnhold mener jeg. Syns den er i veien når jeg skal snu meg om natten og den støtter ikke magen overhode. Jeg hadde også kraftig bekkenløsning sist, og nå, så må finne noe som faktisk funker. Har lurt litt på å kjøpe ammeputa fra bbhugme å ha mellom beina, for den er ikke så lang og i veien.. så får jeg heller bruke en liten pute eller no å ha til magen.

Back
Topp