Kan man sove dupp med linser?

Senator Malin

Elsker forumet
Jeg vet jeg har linser som ikke er beregna for å ha på om natta, men kan jeg sove ett par timer på dagtid om jeg blir trøtt? :P

Har engangslinser

Det har hvertfall jeg gjort noen ganger, jeg bare drypper øynene litt når jeg våkner igjen;-)

Lunde86 skrev:
Det har hvertfall jeg gjort noen ganger, jeg bare drypper øynene litt når jeg våkner igjen;-)

Med linseveske? Jeg har jo ikke sånt, siden de engangs. Må vel kjøpe da ser jeg!

Det spørs helt på hvor bra linsene er egentlig.
Har brukt forskjellige linser, og noen går det helt fint med, de er bare litt tørre, til og med om man glemmer dem hele natta.

Mens andre tørker helt inn og føles som om de er limt på øyet ditt, og du klarer nesten ikke åpne det.
Eller de tørker inn og sprekker opp så biter av linsa havner bakover under øyelokket, og det er vanskelig å få ut...

Du får bare prøve og se hvordan dine linser er :) De fleste funker vel ok til en liten lur.

Det har alltid gått bra med meg og jeg har testet ut maaange typer linser opp gjennom årene (jobbet jo hos optiker i mange år :-)

Bruker å bli litt tørr på øynene, men jeg gidder ikke dryppe noe på en gang :-P (sterilt saltvann er ypperlig da, om du har behov for å dryppe, det kan du like så gjerne kjøpe på apoteket)

Ja - så sant du ikke får problemer med det. Prøv deg fram :)

Jeg sover til og med med linsene mine (natta over) selv om det ikke er anbefalt...men får aldri noe ubehag i øynene (på lang sikt skal man være forsiktig med akkurat det, da...men å sove med linser en hvil på dagen er null problem)

Miriel skrev:
Det spørs helt på hvor bra linsene er egentlig.
Har brukt forskjellige linser, og noen går det helt fint med, de er bare litt tørre, til og med om man glemmer dem hele natta.

Mens andre tørker helt inn og føles som om de er limt på øyet ditt, og du klarer nesten ikke åpne det.
Eller de tørker inn og sprekker opp så biter av linsa havner bakover under øyelokket, og det er vanskelig å få ut...

Du får bare prøve og se hvordan dine linser er :) De fleste funker vel ok til en liten lur.

Jeg tror de er bra? iWear DD supreme om det sier deg noe :)

Edit: Ser etter litt googling at det er akkurat det samme som Focus dailies, bare annet navn.

Jeg aner ikke, har brukt bare briller de siste tre årene egentlig :)

Ja eg har ingen problemer med å sova et par timer med de:-)

Jeg bruker å gjøre det, det går helt fint. Hender jeg må dryppe litt etterpå, ikke med vanlig linsevæske, men noe som heter Lenzmoist....har kjøpt det på apoteket :) 

Jada, skal gå fint det. Jeg sliter generelt med tørre øyne når jeg bruker linser (og eller også), så jeg må dryppe for at det ikke skal bli ekkelt. Man skal ikke bruke linsevæske til det, men en annen type spesielt beregnet for bruk i øynene.

Back
Topp