Kan man smelte om sølv?

*Lillagumman*

Betatt av forumet
Jeg har en del sølv smykker som jeg rett og slett er lei, eller ikke syns er fine.
Kan sølv smeltes om slik som gull kan?[;)]

Nei

en sier nei og to ja[X(][&:][8|]

Noen som vet med sikkerhet eller?

det går vel an det på samme måte osm gull vil jeg tro... ville no bare ringt en gullsmed...elelr google frem en gullsmed og lese på hjemme siden dems

Når du "smelter" om gullet, blir det bare byttet, ikke smeltet. Du får ikke tilbake det gullet som ble "smeltet", men en ferdig vare som er laget og som du plukker deg ut.
Sølv i seg selv, har veldig liten verdi, og ikke lønnsomt uansett.
Jeg har jobbet på gullsmed i snart 6 år, aldri har vi tatt imot sølv på den måten...

ORIGINAL: siljegulli

Når du "smelter" om gullet, blir det bare byttet, ikke smeltet. Du får ikke tilbake det gullet som ble "smeltet", men en ferdig vare som er laget og som du plukker deg ut.
Jeg har jobbet på gullsmed i snart 6 år, aldri har vi tatt imot sølv på den måten...

Øøøøøh????

Nei!!??
Man smelter jo fx om to forlovelsesringer om til ett smykke til barnet som INNEHOLDER det gullet som var i forlovelsesringene!??????[8|]

ORIGINAL: CHICKA©

Øøøøøh????

Nei!!??
Man smelter jo fx om to forlovelsesringer om til ett smykke til barnet som INNEHOLDER det gullet som var i forlovelsesringene!??????[8|]

Det vil jeg tro skjer veeeeldig sjelden og at det koster en formue.

Vi kunne selv velge om vi ville bruke det gullet vi leverte inn,eller om vi ville bytte. Vi valgte å bytte siden det gullet vi leverte inn var min mann sin gamle forlovelses ring fra et annet forghold,en ring fra min x,smykke fra mn x.......Så jo, det går an å smelte det gullet man leverer inn .Og det ville ikek koste en formue å gjøre det heller,men det spørs hva en formue er.Vi betalte 2000 for gifteringene våre.men om vi ville bruke det gullet vi kom med,så mener jeg vi måtte betale 700 kr ekstra..

Back
Topp