*Lillagumman*
Betatt av forumet
Jeg har en del sølv smykker som jeg rett og slett er lei, eller ikke syns er fine.
Kan sølv smeltes om slik som gull kan?[;)]
Kan sølv smeltes om slik som gull kan?[;)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: siljegulli
Når du "smelter" om gullet, blir det bare byttet, ikke smeltet. Du får ikke tilbake det gullet som ble "smeltet", men en ferdig vare som er laget og som du plukker deg ut.
Sølv i seg selv, har veldig liten verdi, og ikke lønnsomt uansett.
Jeg har jobbet på gullsmed i snart 6 år, aldri har vi tatt imot sølv på den måten...
ORIGINAL: CHICKA©
Når du "smelter" om gullet, blir det bare byttet, ikke smeltet. Du får ikke tilbake det gullet som ble "smeltet", men en ferdig vare som er laget og som du plukker deg ut.
Jeg har jobbet på gullsmed i snart 6 år, aldri har vi tatt imot sølv på den måten...
Øøøøøh????
Nei!!??
Man smelter jo fx om to forlovelsesringer om til ett smykke til barnet som INNEHOLDER det gullet som var i forlovelsesringene!??????[8|]