Kan man se kjønn på UL i uke 12?

Sist jeg var gravid fikk vi vite kjønn 99% sikkert i uke 14. Han som tok UL var veldig erfaren da. Kjønnet stemte! :)
 
De tar kjønnsul fra uke 14 her, hvis fe ikke kan de det får du komme tilbake gratis.

Jeg skal bestille i uke 14.
 
Det varier litt, ut i fra hvor du skal på ul. De har ulike typer utstyr. Noen bedre enn andre. Også noen jordmødre har mer erfaring enn andre
 
Ja det kan man se. Kjønnet er jo allerede "bestemt" i uke 8 ca,. Vet om ei som fikk vite kjønnet i uke 11.. Men de var heldig siden babyen låg veldig bra til på ul:)
 
Trodde kjønnet allerede var bestemt i det unnfangelsen skjedde. Ikke i uke 8. Står det på babyverden i hvertfall. Det er fordi at egget alltid inneholder x og en sædcelle er enten x eller y. Xx er jente og xy er gutt eller motsatt, husker ikke. Men tror du tenker på to sett med nyrer som i uke 8 enten blir tekstikler eller eggstokker.
 
Har hørt flere si at de har fått en antydning, at det ligner mest på osv.. ;)
Ville ikke stolt 100% på det før OUL da, men spennende å se om det stemmer! ;)
 
Kjønnet er bestemt ved unnfangelsen, men det vises ikke på fosteret før i uke 8, men det er da så smått at man ikke kan se det ved hjelp av ultralyd.
 
Var på ul I uke 9 og der mente gyn at hun kunne se ei kaffebønne mellom beina , altså jente :) men hun kunne ikke si noe 100% . vært morsomt i.o.m at vi hat to gutter fra før :happy:
 
Forrige gang klarte gynekologen å se kjønn i uke 12, hun var ganske sikker siden det var gutt, og da er det visst lettere å si med sikkerhet. Hun hadde rett.
 
Trodde kjønnet allerede var bestemt i det unnfangelsen skjedde. Ikke i uke 8. Står det på babyverden i hvertfall. Det er fordi at egget alltid inneholder x og en sædcelle er enten x eller y. Xx er jente og xy er gutt eller motsatt, husker ikke. Men tror du tenker på to sett med nyrer som i uke 8 enten blir tekstikler eller eggstokker.
Der sa du det;-) Hehe..
 
Sniker fra mars ;-) vi fikk beskjed om at det var jente på ul 12+5, det stemte overens med hva vi har sett i ettertid
 
Vår gynekolog begynte å le da vi var der sist tirsdag og viste oss på skjermen en vinkel undenifra og opp og rett i bebi-stussen. Der så vi noe de fleste ville karakterisert som pung+tut på den ene tvillingen. Den andre så bi ikke fordi han ikke kom til.. Han sa det ikke var sikkert, men det så mistenkelig ut iallefall:)
Dette var så tidlig som 9+5.
Spennende!
 
Jeg var idag 12+1 og vi kunne ikke se noe. Men kommer vel kanskje litt på hvordan de ligger og:)
 
det sies at da skal gynekologen ha et MEGET godt trent øye. men uke 14 er mer "sikkert" :)
 
Skal på ul imårå, da er jeg ifølge mens 10+6.. Håper så jeg er bittelitt lengre på vei og vi får vite kjønn! Selv om det sikkert er for tidlig så håper jeg virkelig det! :-D
 
Var på ul idag, ble målt til 11+4, ikke lett å se kjønn idag, men vi tittet egentlig etter.
På OUL blir det spennende :)
 
Back
Topp