Kan man ringe føden for dette?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg har jo vært mye på føden i dette svangerskapet. Føler meg litt som en plage, så nå har jeg sluttet å ringe de. Jeg har jo som tidligere masse fryktelig vonde sammentrekninger på en god dag har jeg fire, fem i timen, på en dårlig kan de være helt ned i to min mellom. Slik har det vært nå i snart fire uker. Men i det siste har det endret seg litt, jeg har hele tiden skikkelig vonde mensen smerter, samtidig som jeg har kraftig nedpress og en ubeskrivelig vond smerte i underlivet. Jeg tenker det kanskje er modning? Men kunne tenkt meg at noen sjekket for å se om det er noe som skjer og at alt er bra. Den lille i magen har også blitt mer stille nå enn for bare noen dager siden. Kan man ringe føden for en sjekk? Jeg vet jo at jeg ikke er i fødsel enda.

Det syns eg absolutt du kan ja. Kan jo vere greit å ta ein urinprøve, evt ein CRP i tillegg for å vera sikker på at du ikkje har ein UVI eller infeksjon i livmora.

(Eg hadde sterke menssmerter i mange dagar før fødselen starta, og følte heile tiden at det var noko som ikkje stemte, men dei hørte aldri på meg. Under fødslen (8 cm åpning) fann dei plutselig ut at, ops, ho e vist sjuk ho, da hadde eg infeksjon i livmor og CRP på 300. )

Uansett så er det jo vanlig med menssmerter osv, men det skadar ikkje å få det sjekka ut. Spesielt viss du har feber eller andre symptom, men feber eller ei, sjekk det ut.
Masse lykke til :o)

Ja dette kan du ringe dem for, bare si at du har smerter/nedpress, og er usikker på om det skjer noe der nede. Bedre enn å gå og bare tenke på dette hele dagene.

Jeg er veldig i gang med å kjenne etter og vurdere hver minste kynner og smerte og diverse småtegn for tiden...Gleder meg til fødselen er over, denne gangen er jeg mest opptatt av babyen, og ikke av å være gravid :) Samtidig hadde det vært mest praktisk om den kom til termin og ikke før :)

Jeg ville ha ringt dem siden det endret seg.
Bedre å være på den sikre siden, så kan du også slappe bedre av. 

Jeg kan jo kanskje ta en telefon for å høre om jeg kan komme for en sjekk. Er så ubehagelig å gå rundt å lure på hva dette er.

vel om du vet at du ikke er i fødsel så er det ikke noe vits i å ring, men om du uroer deg for at babyen ikke viser like mye liv som før så kanskje en sjekk er greit...

Mrs Lutz skrev:
vel om du vet at du ikke er i fødsel så er det ikke noe vits i å ring, men om du uroer deg for at babyen ikke viser like mye liv som før så kanskje en sjekk er greit...

Selvfølgelig er det vits å ringe føden selv om du ikke er i fødsel! Jeg får beskjed på hver kontroll jeg er på (spesielt nå på slutten) at jeg må ringe med en gang jeg merker at noe er annerledes, spesielt hvis det er lite liv og hvis man opplever smerter. Og særlig TS som her har en historie om at det har vært en del greier som har krevd litt oppfølging. Ring med engang DU føler det er noe som gjør at du blir urolig. Noen ganger holder det med en telefon, andre ganger vil de ha deg inn til en sjekk.

Imogene skrev:
Jeg mener terskelen for å ringe føden skal være meget lav - så JA; ring!

signerer denne:)

Back
Topp