Heisann! Jeg synes det er litt interessant og artig og høre historier om de som har gått aktivt inn for å prøve og få ei jente for eksempel. Nå er jo det mange myter, men noe forskning også som tyder på at sex før eggløsning feks øker sjangsene. Har noen opplevd at metodene funker? Jeg har en gutt på 2,5 år snart og tenker prøve snart på nummer to. Personlig hadde jeg selvfølgelig ikke blitt skuffa om jeg fikk gutt en gang til, det hadde vært veldig koslig, men hadde jo vært spennende å få oppleve ei jente også siden vi mest sannsynlig bare vil ha to barn 
F.eks. var det noen som hadde sex kun 5 dager før EL pga det sies at jente spermen lever lengre enn guttespermen, men det var ikke tilfelle hos de iallfall
Jeg forstår tanken da jeg alltid "drømte om ei jente" før jeg fikk barn selv. Har 2 gutter nå og tenker egentlig det er like fint. Veldig spennende dette her med slike råd og forskning. Av erfaring stemmer få av disse overens med mine venninner/barselgjeng. Er litt 50/50 rett og slett. Så da tenker jeg at det er like greit å bare kose seg med prøvingen uten å slenge på ekstra stress.