Kan man planlegge kjønn? Artige efaringer?

Saga94

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Heisann! Jeg synes det er litt interessant og artig og høre historier om de som har gått aktivt inn for å prøve og få ei jente for eksempel. Nå er jo det mange myter, men noe forskning også som tyder på at sex før eggløsning feks øker sjangsene. Har noen opplevd at metodene funker? Jeg har en gutt på 2,5 år snart og tenker prøve snart på nummer to. Personlig hadde jeg selvfølgelig ikke blitt skuffa om jeg fikk gutt en gang til, det hadde vært veldig koslig, men hadde jo vært spennende å få oppleve ei jente også siden vi mest sannsynlig bare vil ha to barn :)

Jeg tror alle jeg kjenner som har prøvd seg på et spesifikt kjønn har fått det motsatte :hilarious: F.eks. var det noen som hadde sex kun 5 dager før EL pga det sies at jente spermen lever lengre enn guttespermen, men det var ikke tilfelle hos de iallfall :hilarious:

Heisann! Jeg synes det er litt interessant og artig og høre historier om de som har gått aktivt inn for å prøve og få ei jente for eksempel. Nå er jo det mange myter, men noe forskning også som tyder på at sex før eggløsning feks øker sjangsene. Har noen opplevd at metodene funker? Jeg har en gutt på 2,5 år snart og tenker prøve snart på nummer to. Personlig hadde jeg selvfølgelig ikke blitt skuffa om jeg fikk gutt en gang til, det hadde vært veldig koslig, men hadde jo vært spennende å få oppleve ei jente også siden vi mest sannsynlig bare vil ha to barn :)
Frykter at kjønsskuffelsen gjerne blir ekstra stor om man "går inn for" ett spesifikt kjønn :confused005 Jeg forstår tanken da jeg alltid "drømte om ei jente" før jeg fikk barn selv. Har 2 gutter nå og tenker egentlig det er like fint. Veldig spennende dette her med slike råd og forskning. Av erfaring stemmer få av disse overens med mine venninner/barselgjeng. Er litt 50/50 rett og slett. Så da tenker jeg at det er like greit å bare kose seg med prøvingen uten å slenge på ekstra stress.

Tror at om jeg personlig gjorde alle kjerringråd osv for å prøve å få ei jente da jeg skulle få barn for første gang og det allikevel ble en gutt, så hadde jeg nok gått rett i kjelleren resten av svangerskapet.

Nå prøver jeg på 3dje barn og jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre om kjønn :hilarious: Vil ha baby jeg! Men er jeg så heldig og få ett barn til, og det viser seg å være gutt så tror jeg vi må søke profesjonell hjelp for guttenavn er VANSKELIG :wtf:

Haha ikke sant, enig med dere! Mulig jeg ikke var tydelig, men jeg blir IKKE skuffa om jeg skulle få en gutt altså! :) selvfølgelig er det aller viktigste å få et friskt barn. Jeg synes det bare er artig å høre om det faktisk stemmer! De som har fått det de ønsket mest sverger jo selvfølgelig til dette, slik som mine svigersøstre og et par venninner.. men er nok 50/50 ja. Hvis ikke hadde kanskje ikke jordas befolkning vært 50/50 heller?

Back
Topp