Kan man miste melka av stress?

Lillemirakel

Glad i forumet
Føler det bare blir mindre og mindre i brystene mine. Selv om jeg pumper/ammer annenhver time? Redd det kan være fordi jeg stresser mye og har en mild form for fødselsdepresjon.. :( prøver å stimulere men det ser ikke ut til å hjelpe

• Lilleskatt 020913 •

Prøv å ikke stress. Lettere sagt en gjort. Til lege kan du også få deg en nasespray som skal hjelpe deg å sleppe ned melka ;)

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app

Ja.. Jeg får ikke ut melka når jeg er stressa, noe som fører til urolig, sulten baby her.. Men stresser mindre nå med nr to enn første ;)

Ja, du kan miste melka ved stress, for lite søvn og for lite mat. Prøv å slappe av, sov litt når babyen sover, spis og ikke minst drikk mye i løpet av dagen! Håper det tar seg opp :)

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Jeg mistet melka pga stress og mild fødselderpresjon. Synes det er dumt nå når hormonene mine er normale igjen. Mini piller fungerte på å dempe hormoner og stress rundt det. Men mannen min syntes det var fint. Han elsker å mate hu med flaske. Også sover hu og koser seg bedre med nan. Babyen blir stressa hvis du er det.

Føler det bare blir mindre og mindre i brystene mine. Selv om jeg pumper/ammer annenhver time? Redd det kan være fordi jeg stresser mye og har en mild form for fødselsdepresjon.. :( prøver å stimulere men det ser ikke ut til å hjelpe

• Lilleskatt 020913 •
Føler du at det blir mindre melk, eller ER det mindre melk..? Når melken har stabilisert seg etter de første ukene, så kan brystene føles tommere enn de gjør i begynnelsen..:)

Her har det masse å si hvordan min form er. Hvis jeg ikke passer på kommer det bare halvparten av det vanlige, det er veldig vanskelig når man har en som er avhengig av melka! Men har mme i reserve. Noen dager går det bare ikke, pumper og gir flaske og får ikke alltid tid :(

Her har det masse å si hvordan min form er. Hvis jeg ikke passer på kommer det bare halvparten av det vanlige, det er veldig vanskelig når man har en som er avhengig av melka! Men har mme i reserve. Noen dager går det bare ikke, pumper og gir flaske og får ikke alltid tid :(

Tror jeg blir nøtt til å gjøre det samme, jeg har jo nesten ikke melk lenger jo.. Hvilken mme bruker du?

• Lilleskatt 020913 •

Føler du at det blir mindre melk, eller ER det mindre melk..? Når melken har stabilisert seg etter de første ukene, så kan brystene føles tommere enn de gjør i begynnelsen..:)

Det ER definitivt mindre melk. Klarer såvidt fylle en liten flaske jo :/

• Lilleskatt 020913 •

Tror jeg blir nøtt til å gjøre det samme, jeg har jo nesten ikke melk lenger jo.. Hvilken mme bruker du?

• Lilleskatt 020913 •

Bruket hipp, men har ikke peiling på om den er bedre enn de andre. Men synes den funker bra :) vi prøvde sånn nan på kartong og da ble det litt magetrøbbel. Men litt tror jeg nesten det blir uansett ! Lykke til, syns det er litt vanskelig å gi mme når de helst skal ha morsmelk men man må liksom fungere også ..

Bruker

Back
Topp