Kan man merke om baby har festet seg?

Det lurer jeg også på. Skal spørre jordmora i morgen. Hun mente hodet var så godt som festa for to uker siden, men jeg synes det er masse bevegelse nedi der.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her sa legen at hode va så godt som festa, mens jm sa knapt festa sia ho kunne røre litt på det....
Sia ho log i seteleie først og eg veit katti ho snudde i hodeleie så veit eg jo at på den eine uka (fra ul til ul) har ho festa seg litt, men eg kan ikkje sei at eg har merka nåkka tel det!

Sniker fra november. Her festa lillebror seg for snart 3 uker siden.. kjente at alt av bevehelser og aktivitet ble flyttet mye lavere i magen..vil tro at det er vanskeligere å kjenne ettersom man kommer lengre på vei og babyen blir større og fyller godt ut i livmora!

Magemålet flater gjerne litt ut når babyen synker lenger nedi bekkenet, det blir gjerne lettere å puste, spise osv, men må gjerne mer på do.. Mine har ikke egentlig festet seg, første var knapt festet til fødsel, nr 2 lå dypt, men ikke fast, denne ligger overraskende nok knapt festet, kan beveges på, men ligger godt nedi.. Har ikke merket noe særlig noengang, egentlig, utenom magemål + at magen har sunket.

Magemålet flater gjerne litt ut når babyen synker lenger nedi bekkenet, det blir gjerne lettere å puste, spise osv, men må gjerne mer på do.. Mine har ikke egentlig festet seg, første var knapt festet til fødsel, nr 2 lå dypt, men ikke fast, denne ligger overraskende nok knapt festet, kan beveges på, men ligger godt nedi.. Har ikke merket noe særlig noengang, egentlig, utenom magemål + at magen har sunket.

Hvis magen har sunket litt er det et tegn på at hodet er ned? Kjenner også mer romestering nede på magen enn før. Søvnen har også blitt dårligere og må oftere på do. Men føler derimot ikke at det er no lettere å spise. Dårlig plass.

Jeg kjente ikke at han flyttet seg fra tverrleie og har nå hodet ned og festet. Kanskje det skjedde mens jeg sov?

Jeg hadde min i seteleie lenge. Også når jeg var på ul hadde han snudd seg av seg selv. Jeg merket ingenting. Men ble glad og håper han har festet seg til
Neste time :D

Her er magen sunket betraktelig og han ligger laaaangt neddi der.... likevel er han ikke festet i det hele tatt iflg JM ;) Tror man rett og slett må få andre til å kjenne etter.

Jeg har mye nedpress og stikkinger, og jeg kjenner at han krafser og styrer på langt nedi der til tider, men han er altså ikke festet. Veldig bevegelig i følge legen. Regner ikke med at denne gutten fester seg før evt. vannet går eller fødselen er i gang :P

Tror ikke det er så lett å kjenne selv om babyen er festet eller ikke. Og det er jo egentlig ingenting å stresse med heller. En fødsel kan være like nært forestående selv om babyen ikke har festet seg, det er på ingen måte noen indikasjon på at det skjer noe snart ;) En venninne av meg sin festet seg i uke 32 allerede, men det ble ikke fødsel før et par dager over termin alikevel ;)

Her har tulla mi vært festet med hodet langt nedi bekkenet siden uke 32 og jeg er 2. gangs :) Har hatt sykt med nedpress etter det og magen har sunket ja. Dessuten fikk jeg veldig vondt i symfysen etter at hodet festet seg.. Kjenner bevegelsene lengre ned i magen og mye krafsing med hendene sine langt nedi der :P

Back
Topp