Kan man kreve å fortsette kontroller hos jordmor?

Lissi93

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg fikk nettopp to meldinger fra to helsesykepleiere ved helsestasjonen her jeg bor om at jordmor ikke er tilgjengelig og at de anbefaler meg å ta videre kontroller hos fastlegen. Det er jeg lite interessert i. Nå bor jeg i distriktet og det er jo ikke akkurat flust i jordmor tilbud her (annenhver torsdag er det nåværende tilbudet).
Jeg er usikker på om det er snakk om en sykemelding eller hva, men kan jeg kreve at de må finne en annen jordmor? Ønsker ikke å dra til fastlege, ikke fordi jeg ikke liker henne men fordi jeg ønsker å gå til noen som har utdanning innenfor området jeg søker hjelp til, da altså en jordmor.
Jeg bor også 1t og 10min unna nærmeste sykehus, dette er nr 3 og jeg er jo ganske redd for at ting skal gå for fort da jeg hadde en styrtfødsel med nr 2, og ønsker da noen som faktisk kan dette området.
Hva tenker dere? Noen som vet hva man faktisk har krav på?
 
Er det ingen andre i kommunen og den ene er sykemeldt uten at noen kan vikariere er det lite å få gjort slik jeg har skjønt det. Jeg fikk muligheten til å dra til nabokommunene om jeg helst ville til jordmor :happy:
 
Nei, du kan ikke kreve det..
hør med nabokommunen om mulighet for å dra dit.
 
Back
Topp