Kan man kjenne selv om baby har snudd hodet ned?

Sweety80

Flørter med forumet
Kan man kjenne selv om baby har snudd hodet ned?

Forrige gang jeg var på kontroll mente jordmor at lille satt i sete, men sa samtidig at det ikke hadde noe betydning for det var først ved neste kontroll at hun burde ha snudd seg med hodet ned...

Nå er det 2 uker siden jeg var på kontroll og skal på neste kontroll om 2 uker, og her går jeg da og venter på at hun skal snu seg med hodet ned... Men, kan jeg egentlig kjenne dette selv? Hvordan føles isåfall det? Jeg kjenner nemlig ingen spark opp i ribbebeina, men kun noe ned og på begge sidene av magen, og ofte kjenner jeg en hard klump som buler ut i navlehøyde sånn ca (dette er vel enten rumpen eller hodet).

Skulle gjerne prøvd å "tolke" selv om hun har snudd hodet ned eller ikke.

Noen tips?
 
Har samme problemet.. men jeg kjenner spark i blæra da.. men hun er helt klart i seteleie enda! Hvor mange uker er du? Jeg er 33 te lørdag!
 
da må vi bare håpe at bebisene våre snur seg snart!!! 
 
Jeg merka det med det samme. Alle sparka er oppe og små bevegelser (armene) er nede.
 
Hvis du kjenne over skambeinet ditt så kan du kjenne etter om d e en kul der, d e hodet[:)]
D e d eneste æ har fått me mæ, ellers skjønne æ ikkje kordan ho ligg å styre. Ho bruke nok mye arman nedi der, å føttern oppi der. Men trur d e mer knærn som e å lure oppi der. men e ikkje sikker[8D][8D]
 
eg kjente når lillegutt snudde seg fra tverrleie t hodeleie.. andre beveglesesmønster kjente eg d på [:)]
 
Da jeg var hos legen på mandag, mente han at babyen lå med hodet ned, og den klumpen jeg kjenner litt over navlehøyde er rompa. Jeg merker også at når jeg dytter litt hardt på det han mente er rompa, så kjenner jeg et trykk ganske langt ned mot bekkenet. Så jeg satser på at han har rett, og at baby ligger med hodet ned. Vet ikke om hodet har festa seg enda da. [:)]
 
Å ja, det trykket langt ned i bekkenet (i tissen/rumpen på en måte) har jeg også kjent om jeg trykker litt klumpen som ofte stikker ut ved navlen... Hmmm, kanskje hun HAR snudd seg da [:)]
 
Det er ikke alltid så lett å vite om det er hodet eller rumpa man kjenner på. Ei venninne av meg fikk beskjed av både jordmor og lege at hodet ikke hadde festa seg ennå, men så ble plutselig legen usikker og sendte ho på en ekstra u.l. rett før termin, og da viste det seg at babyen var i seteleie. Så både lege og jordmor trodde det var hodet de kjente på, og så var det rumpa. Ho fikk keisersnitt da, siden bekkenet hennes var for trangt til å føde i seteleie. Mener ikke å skremme noen altså. Dette er noen år siden, så de vet forhåpentligvis bedre i dag. [:)]
 
ORIGINAL: LoveMyLife

Jeg merka det med det samme. Alle sparka er oppe og små bevegelser (armene) er nede.
signerer denne...
 
Jeg kjente at han snudde seg her [:)] Men siden jeg er førstegang, var jeg i tvil om det faktisk var det.. Magen var helt rar, han brukte noen timer tror jeg [:)]  Når han hadde snudd seg, så begynte rumpa å bli pressa opp i ribbeina mine når jeg sitter, spark kjenner jeg ut mot sidene i navlehøyde og armene famler rundt helt nede i magen. Slik opplever jeg forskjellene[:)]
 
 For 2 uker siden(han snudde seg for 3 uker siden) byttet han på å ligge med ryggen inn mot meg og ut mot verden.. nå er ryggen ut hele tiden, så kanskje det er et tegn på at han har festet seg.. ? [:)] 
 
her kan man lære litt:
http://snutt.no/Movie.aspx?MovieRef=58b7c050-a195-4228-91f6-bee61b8bc013
 
Merker det når ungen hikker, hvis du kjenner hikkingen nederst i magen ligger den med hodet ned [:)]
 
ORIGINAL: Beybe

Merker det når ungen hikker, hvis du kjenner hikkingen nederst i magen ligger den med hodet ned [:)]



Ååå, men da ligger nok min lille med hodet ned nå da for jeg kjenner hikken stort sett kun langt nede i bekkenet [:D]
 
ORIGINAL: Sweety80

ORIGINAL: Beybe

Merker det når ungen hikker, hvis du kjenner hikkingen nederst i magen ligger den med hodet ned [:)]



Ååå, men da ligger nok min lille med hodet ned nå da for jeg kjenner hikken stort sett kun langt nede i bekkenet [:D]


Det var godt å høre [:D]
Veldig god regel det der, for det er vel noe jeg regner med alle kjenner til tider [:)]
 
Legen min sa at min lå mest sannsynlig med hode ned siden han ikke fikk respons når han trykka oppe. De skal visst dytte tilbake med hode om man trykker på det, men det gjør de ikke med rompa [:)]

Sniker litt fra august[:)]
 
Merker det når ungen hikker, hvis du kjenner hikkingen nederst i magen ligger den med hodet ned [:)]

Vet at dette er et gammelt innlegg, men følte jeg måtte kommentere likevel. Min frøken har lagt i seteleie stortsett hele veien, (ul for 2uker siden viste fortsatt sete) er nå i uke 34. Og jeg kjenner hikken helt nederst i magen hver gang fordi om. Det har jeg gjort siden jeg begynte å kjenne hikken, og hun hikker flere ganger for dagen. Så må si meg uenig i det at hikke nede betyr at hodet ligger ned desverre..
 
Back
Topp