Kan man kjenne at babyen fester seg?

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Det lurer jeg på..

Altså.. når hodet fester seg i bekkenet - gjør seg klart til fødsel..
Hvordan vet man det? og hvordan kan Jordmor kjenne det bare ved å klemme på magen?[8|]

jeg hadde ganske mye smerter i bekkenet noen dager før jeg skulle til jordmor og da jeg var hos jordmor sa hun at hodet var festet.. jordmor kan kjenne at hodet er festet ved at hun ikke klarer å bevege på det..

Hodet til Frida festet seg aldri. Det ble ikke tid til det. Da de tok vannet, måtte de dytte Frida ned. Heldigvis gikk alt fint.

Da jeg var hos legen sa jeg at jeg trodde hodet hadde festet seg (dette var for flere uker siden,og hun syntes det var litt tidlig) men jeg sa jeg hadde kjent det, og hodet var festet. Jeg hadde ingen smerter, men kjente det på bevegelsene.[:)]

Er det nesten som menssmerter nesten?

Jeg synes jeg kjente det på torsdag, var mye vondere nedi bekkenet. Ikke som mens-smerter, det stikker mest litt i bekkenet. Kjenner liksom at han er så langt ned.
Og fredag var jeg hos legen, og joda, han ligger med huet i bekkenet. [;)]

Jeg ble egentlig litt skuffa, for sist uke lå han i skrå-leie, og da sa legen at det ble mest sannsynlig keisersnitt.
Ikke at jeg egentlig vil det, men det frister enda mindre med en fæl lang fødsel som sist. Som alikevel endte i keisersnitt.. [&:]
Men nå må jeg vel bare vente og se da!!!

Jeg kjente et voldsomt til press/trykk i bekkenet her en dag, varte i noen sek. kom og gikk..det er litt vondt, men mest ubehagelig..Jeg er 35 uker

Jeg ble litt engstelig og fikk time hos jormora dagen etter, Da hun undersøkte smilte hun bare å sa at her var hodet hans godt festet nede i bekkenet mitt.. Så det var det jeg hadde kjent.

Hun sa også det at det er like "normalt og vanlig" og ikke kjenne noe i det hele tatt..det er så individuelt...

Klem

Takk for svar allesammen..

Er litt usikker på om det er DET jeg har kjendt i helga, men finner det vel ut på fredag når jeg skal på kontroll igjen[;)]

heisann...
med min første så jeg lissom at magen ble plutselig mye lengre ned enn vanlig...da vet du hvertfall at hodet er festet...hvis det stikker nedentil er det mestsannsynlig at du begynner å åpne deg og at det begynner å modnes til fødsel..er ikke noe å bekymre seg for hvis du har 5-8 uker igjen..er helt normalt..
jeg derimot gikk med 3 cm med første mann i over 3 måneder og veene måtte de stoppe med drypp slik at han ikke kom altfor tidlig..
med lillemor som er 3 måneder nå festet ikke hodet seg men ho lå langt ned i bekkenet fordet..ho lå også i seteleie frem til uke 36 og uke 37 snudde hun seg dagen føre hun kom ut til den vide verden så takk gud for at jeg slapp keisersnitt...:)

mensenlignende smerter kan også bety at fødselen er igang (smått9 men også at det ikk er noe idet hele tatt!! tro meg..du merker på kroppen når tiden er inne..få deg mest mulig søvn og hvil deg ofte så du har nok energi til den lille vil ut..

Back
Topp