Kan man ha bare en mollusk?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Det jeg leser er at det er smittsomt, det sprer seg, bruk eget hondkle og vask fingrene.

Minstemor fikk en blemme for et års tid siden, jeg mistenkte raskt vannkopper for ser så ut som en og det var det en i bhg som hadde et par uker før, men det kom bare den ene og den har blitt der og etterhvert vokst litt og ligner mye på en mollusk. Men hun har bare den ene. Ingen andre har. Og altså et år siden snart.

Og nå har den begybt å bli betent eller irritert. IMG_20190812_195135.jpg

Svigermor mener vi bør til legen, få det fjernet
Google sier mollusker blir borte av seg selv oftest etter 6-9 mnd men i alle fall stort sett innen 1-2 år.

Hun har altså bare den ene ikke de 10-20-60 som visstnok er vanlig. Hun klør og pirker på den og der har ikke spredd seg. Så jeg vet ikke om det er en mollusk. Men hva det enn er, er irritert.

Det ser veldig ut som en mollusk. Sønnen fikk det, og han fikk heller ikke flere før den ene han hadde hadde vært betent, og selv da gikk det lang tid før han fikk flere. Han hadde ikke mange han heller, og det gikk akkurat et år fra første kom til alle var borte. Kanskje dere er heldig og hun bare får den ene.

Det ser ut som en mollusk ja. Jeg har erfart at de blir «betente», slik du viser på bilder ditt, før de forsvinner:) Tror ikke du trenger å dra til legen;)

Hukommelsen svikter meg litt. Bildene viser at lillesnuppa hadde prikker vi lurte på om var vannkopper i desember. En på låret. Og muligens en på magen. Denne på leggen har jeg ikke bilder av.

Da vet jeg ikke hvor lenge hun har hatt den

Ser ut som mollusk.
Vi måtte til legen når de ble betente, fikk et eller annet på resept for å smøre på.

Jeg ringte legen som sier vi kan velge at de fryser den bort eller bare vente til den forsvinner av seg selv, vi kan ringe tilbake om vi vil ha time til det.

Vi skal snakke om det hjemme så vet ikke hva vi lander på

Våre hadde bare 2-5, de ble borte innen et år ja. Ville ikke fryst bort, helt unødvendig. Sett gode plaster på så hun ikke smitter andre nå når det er betent, ellers ingenting..

Mulig vi er litt sent ute med plaster siden den har vært irritert en stund men får innføre det nå og se hva som skjer. Det er jo litt lang inkubasjonstid så der kan dukke opp mye senere

Frøkna her på 3 fikk det i vinter. De blir gradvis betente og borte nå, men det tar sin tid.
Hun er bittelitt egenrådig, nekter å ha på plaster.. virker ikke plaget av dem, klødd litt på noen når de har vært betente, så noen har blødd. Så det går nå sin gang..

Ja jenta vår fikk en mollusk. Gå til legen, hun måtte snitte opp å fjerne sin på grunn av betennelse. Så greit at en lege ser på det

Back
Topp