Kan man gjøre det før det har gått 6 uker?

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Noen som har prøvd seg på sengekos etter fødsel? Kan man ha seg før de 6 første ukene har gått?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har gjort det 1 gang. Det var 2 dager før det hadde gått 6 uker. Tror det er greit, så lenge dere bruker kondom pga infeksjonsfare!?:-)

Vi hadde sex to uker etter fødsel.
Er to måneder siden fødsel i dag, og har ikke hatt noe " problem " der nede.

Så lenge man er renslig og passer på hygienen, så går det nok fint :)

Har man lyst, har man lov, er det ikke det de sier? ;)

Vi venta til 6-ukerskontrollen fordi vi ville være sikker på at alt var greit, spesielt fordi jeg har et stort klipp, og har hatt uvi etter fødselen, men føler man seg ok er det nok bare å kjøre på...altså, med forsiktighet da. Om du ammer er slimhinnene nedentil tørrere enn vanlig, så glidemiddel kan være greit. Og det kan også være greit å bruke god tid og kjenne seg litt frem (bokstavelig talt) så man er sikker på at det ikke bare blir sårt og vondt. Kondom er sikkert lurt det og.

Vi hadde etter tre uker. Var litt forsiktig første gang. Så kjørte vi på når det kjentes veldig bra. ;)

Var infeksjonsfaren etc jeg tenkte på, så man MÅÅÅÅ bruke kondom !?? (Liker ikke )

Vi prøvde 4,5 uke etter fødsel :) Det gikk kjempefint. Jeg ble sydd et par sting så det var litt stivt og rart i det området. Brukte god tid, glidemiddel og kondom. Alt var heldigvis som før ellers :D

vi også gjorde det 3 uker etter fødsel, men jeg sydde ikke eller noe etter fødsel så jeg følte meg helt fin nedi der..
Bruk kondom ja,det er lurt..Jeg også hater gummi,men må man så må man...:)

Har gjort det et par ganger, men husker ikke om det var før eller etter 6 uker hadde gått. Uansett, vi følte oss klare, brukte kondom og silikonbasert glidemiddel (da det ikke går inn i huden, gir infeksjoner, eller irriterer tørre slimhinner).

Vi hadde sex 13 eller 14 dager etter fødsel, hadde veldig kort renselse, og det kjentes ikke anderledes ut :) Men vi brukte da "regnfrakk" selv om jeg haaater det :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Hørte noe grusomt idag på tv, at en dame døde av luft-embolisme som følge av samleie 5 dager etter fødsel, der luft kom i blodet via livmoren!!!

Men tar det med en kilo salt, det var en engelsk krimserie fra 90-tallet

Om du ikke ble klipt, og minimalt sydd er du såpass grodd nå at du MÅÅÅ ikke, men som sagt ville jeg gjort det også pga komforten. Det glir jo lettere med kondom ;)

Det er ikke pga de utvendige "sårene" som gjør at man må bruke kondom pga nfeksjonsfare, men livmoren som er "åpen". Om du skjønner.

Det går fint å kjøre på før de 6 ukene, men da bruke kondom pga infeksjonsfaren.

Haha, glem mitt forrige innlegg. Blir gyn.time hos Volvat på meg i dag, klippet ble revet opp under den hete akten... Søren klype, håper det er enkelt å fikse og at det blir bra :(

Haha, glem mitt forrige innlegg. Blir gyn.time hos Volvat på meg i dag, klippet ble revet opp under den hete akten... Søren klype, håper det er enkelt å fikse og at det blir bra :(

Oi uff da :O Håper det går bra og at alt ordner seg! :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Auch, det hørtes ikke godt ut!!! Håper de fikser d m engang å det ikke blir noe mere!! Lykke til!:-)

Au! Håper det enkelt og smertefritt å fikse det!

Back
Topp