kan man gifte seg...

Enda_en?

Forelsket i forumet
først på tinghuset og eventuelt senere i kirken?

å erdet noe mange gjør?

Altså ikke på samme dag men[8D]

men hvorfor? [:-]

Min onkel gjorde noe lignende.. Giftet seg i utlandet og to mnd senere i kirke.. jeg syns det var teit..
reprise ?!

Man kan gifte seg borgerlig og så ha en kirkelig velsignelse etterpå.
Det er altså ikke to vielser, men den kirkelige seremonien er ganske lik et bryllup.
Et godt kompromiss for par som et vennepar av meg, hvor han er human-etiker og hun er kristen. [:)]

Ja, det går vell... men blir mer, giftemål først, så velsingelsen i kirken.
Er ikke sikkert alle kirker godtar det da... vet ikke?

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Vi skal det!

Giftet oss borgerlig i mai09 (var enten det eller samboerkontrakt[8D]), og jeg gjorde det på det vilkåret at vi skulle ha kirkelig velsignelse senere, med kjole, fest og det som hører med..

Ikke alle som helt skjønner det, men det er såpass viktig for meg at noe annet ikke er et alternativ..[8D]

Fin måte å gjøre det på[:)]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Vi skal det!

Giftet oss borgerlig i mai09 (var enten det eller samboerkontrakt[8D]), og jeg gjorde det på det vilkåret at vi skulle ha kirkelig velsignelse senere, med kjole, fest og det som hører med..

Ikke alle som helt skjønner det, men det er såpass viktig for meg at noe annet ikke er et alternativ..[8D]

jeg syns det er kurant jeg, sånn dere har gjort det...vi har ikke råd til noe fint og flott bryllup riktig enda. Men jeg vil så gjerne gifte meg, så har foreslått for sambo å gjøre det på denne måten. Åsså for at familien skal få ta del i den store dagen når det først skal være, men som sagt vi har ikke råd til det som for meg er ett "skikkelig" bryllup da. Ikke det at vi skal ha masse folk og dill og dall, men det vil jo bli noen da hvis man ikke skal utelate.

Hadde dere mange med når dere gifta dere da?

Jeg kunner tenkt meg kun å hatt med forlovere, åsså bare laga en middag hjemme med foreldra i tillegg etterpå. ikke noe gaver eller noe, bare en liten sammenkomst. Men det er kanskje teit?!
uff nei veit ikke jeg..

Det hørtes fint ut det[:D] tja får nok bare se hva det blir...blir vel ingenting kjenner jeg sambo rett[8D][:D]

Vi giftet oss borgelig før gutten kom (mars10) for å ha alt på det rette skulle det skje noe, men droppet festen. Så velsignet vi giftemålet i kirken noen måneder senere (aug10). Vi ville helst gifte oss i kirken, men det tar tid å arrangere, sende ut invitasjoner og få tak i alt og med en termin i mai10 ville det bli vel knapt - så det var det beste alternativet for oss.

Kan si at vi tok dåpen i samme slengen.

Back
Topp