kan man fryse

Kantarella

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
avokado- og bananmos??

hva med kyllingkjøttdeig og spagetti? og kylling og poteter??

alt er most og blanda sammen (barnemat)

Ja, det vil jeg tro!![:)]

maten går ann å fryse, men ikke banan(tror jeg), innbiller meg at bananen blir ødelagt.[:)]

Jeg har ofte banan i fryseren i isform. Blir god is det! Så frysing er ikke noe problem. [:)]

Kan ikke skjønne noe annet enn at det skulle gå fin-fint! [:D]

takk[:)] i dag er det barnemat-dag her hjemme!! ferdig med avokado- og bananmos og spagetti med kyllingkjøtt og grønnsaker.. så da gjenstår bare kyllingfilet,poteter og grønnsaker[:)]

ORIGINAL: merete_80

Hva fryser du det i?

i aventkoppene som jeg frøys melk i da jeg amma... er ikke det bra??

ORIGINAL: *jordbærpiken*

ORIGINAL: merete_80

Hva fryser du det i?

i aventkoppene som jeg frøys melk i da jeg amma... er ikke det bra??

Er det samme jeg har tenkt å gjøre da jeg skal begynne å lage mat... [:D]

ORIGINAL: Siljepus

Det går så fint så å fryse :)

Men bare et tips.. ser du bruker kyllingkjøttdeig.. Det er sikkert supert det, men du burde sjekke at det ikke er så mye salt i det, kan være det i kjøttdeig, og det skal man jo helst unngå det første leveåret pga nyrene ikke tåler det så bra..

Vi fikk tips av helsesøstra om å bruke karbonadedeig, hun mente det var best, og i tillegg brukte vi kjøttdeig uten vann og salt.. litt dyrere, men det får bare være :)

Dette vet du kanskje og har tenkt på allerede.. så ikke meningen å være belærende.. men måtte bare si det.. :)

Så flink du er å lage mat selv, forresten!! :)

har tenkt på det, men takk for innspill uansett..[:D] trodde jeg hadde sjekka det, men dumme meg sjekka på en kyllingfiletpakke i stede for en med kyllingkjøttdeig oppdaga jeg nå...!![:D] lurte på å heller bruke den kjøttdeigen uten vann og salt, men tenkte kanskje oksekjøtt var litt hardt for magen..

ORIGINAL: *jordbærpiken*

ORIGINAL: Siljepus

Det går så fint så å fryse :)

Men bare et tips.. ser du bruker kyllingkjøttdeig.. Det er sikkert supert det, men du burde sjekke at det ikke er så mye salt i det, kan være det i kjøttdeig, og det skal man jo helst unngå det første leveåret pga nyrene ikke tåler det så bra..

Vi fikk tips av helsesøstra om å bruke karbonadedeig, hun mente det var best, og i tillegg brukte vi kjøttdeig uten vann og salt.. litt dyrere, men det får bare være :)

Dette vet du kanskje og har tenkt på allerede.. så ikke meningen å være belærende.. men måtte bare si det.. :)

Så flink du er å lage mat selv, forresten!! :)

har tenkt på det, men takk for innspill uansett..[:D] trodde jeg hadde sjekka det, men dumme meg sjekka på en kyllingfiletpakke i stede for en med kyllingkjøttdeig oppdaga jeg nå...!![:D] lurte på å heller bruke den kjøttdeigen uten vann og salt, men tenkte kanskje oksekjøtt var litt hardt for magen..

Aner ikke om oksekjøtt er hardt for magen, men tenkte å komme med et lite tips...
Kan jo bruke kyllingfileter... Kan koke og mose dem så slipper du hvertfall unna saltet... [:)]

Back
Topp