Kan man forutsi når fødselen starter?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Vi har noen store spørsmål i livet, som er vanskelig å finne svar på. Der er ett som utrolig nok enda står ubesvart, og det er «Hva er det som setter fødselen i gang?».

Den som klarer å knekke den koden, vil sikkert ende opp med en nobelpris i medisin. Det er jo faktisk utrolig at vi fortsatt ikke vet hvilke mekanismer det er som setter i gang fødselen. Hva er det som gjør at noen starter med vannavgang, noen starter med rier, noen kommer ikke i gang av seg selv og må induseres?

Les Mamastork-bloggen her

Hvis du kunne fått vite når og hvordan fødselen startet på forhånd, ville du vist det da eller ville du latt det vært en overraskelse?
 
Sniker fra mai...
Dette er interessant !

Hvis jeg kunne fått vite når det vil sette i gang... altså! Jeg hadde betalt penger for å få den infoen [emoji23]
 
Det starter den dagen baby blir født. Det sa min (jord)mor. Takk for meg. Hilsen «tålmodig» igangsatt på tredje dag.
 
For å si det sånn, helt umulig! Min første kom 5 dager på overtid, nr. 2 ble igangsatt på termin og nr 3 kom hele 9 dager før med vannavgang 10 dager før termin - noe som for meg var helt sjokkerende - for var SÅ forberedt på å gå over tiden med nr3 og!
 
Back
Topp