Kan man få en baby til å bli knyttet til en bamse ?

Ja, du har rett i det. Svaret mitt kom nok litt feil fram. Nokon dagar er berre intense, men må stadig minne meg sjølv på at pupp er faktisk meir enn berre mat. Det er trygghet , trøst, kos, nærhet.. Er jo tross alt veldig takknemlig for at eg faktisk kam amme, sjølv om eg blir oppgitt og lei i ny og ne :)

Ja, det er intenst i perioder! Også blir det bedre etterhvert da, selv om det virker uendelig når det står på :)
 
Pupp er ikke en erstatning for smokk, smokken er en erstatning for puppen. ;) Barnet ditt bruker deg ikke som smokk, det gjør der instinktet forteller det at det _skal_ gjøre. Tro meg, en dag vil du savne det.
Ser eg burde formulert meg litt bedre, men med ei snuppe som har stort suttebehov hadde det vore ein god avlastning for meg med smokk. Det gjelder forsåvidt ikkje berre på kveld og natt, det er like mykje om dagen. Må stadig minne meg sjølv på at pupp er faktisk meir enn berre mat. Det er trygghet , trøst, kos, nærhet.. Er jo tross alt veldig takknemlig for at eg faktisk kan amme, sjølv om eg blir oppgitt og lei i ny og ne :)
 
Vår brukte smokk fra starten men hadde en periode han ikke ville ha. Tok den da vi sluttet og amme ved 7mnd. Kosebamsen ville han ha når han skulle sove fra ca.5-6mnd. Vi har tre like den første er neste ihjelkosa så har en ekstra hjemme og en i barnehagen. Tror det er mer ørene på kaninen her som er viktig enn lukt da de blir vasket ca.1 gang i måneden(må det da han drar de med hvorenn han går). Han er ca.1,5
 
Nja...tror det er bare tilfeldig hvilke bamser de knytter seg til . Hadde to bamser og det var ikke før nærmere 2 års alder den ene ble favoritt.

Selv hadde jeg en bamse før jeg var to år som jeg var knytta til som ble borte , men jeg fant meg en ny når jeg var 2 år og har den enda haha..

Han minstemann fikk også bamse og en klut , men knytta seg liksom ikke til de som en del andre barn som ikke får sove med sånt. Han hadde smokk i noen mnd før jeg tok den. Da hadde han bamsen i senga , men ikke sånn kjempe kose kose greier.

Tror de finner sin greie, noen tidligere enn andre.
 
Begge mine er smokk og kaninavhengig. Eldste på 3 sover med smokk og kosekanin, skal også kose i sofaen med det når sliten.Yngste på 1 år, går rundt med 2 bestemte kaniner i ett. Den ene kaninen får jeg ikke tak i lenger og den er bra slitt og hyppig i vaskemaskinen.
 
Vår ble knyttet veldig fort til drømmesauen, sjekk ut på www.comfybaby.no.
Ellers har det vært litt tilfedig med tanke på bamser. Når hun fikk plukke ut en selv i butikken ble hun mer knyttet til den enn f.eks hvis man fikk den i gave.
 
Jenta mi tar heldigvis smukk, men jeg har planer om å trykke på henne en koseklut/bamse også da jeg ser at det ogaå har vært stoor nytte senere for de jeg kjenner som har gjort det:)

Taktikken min er som følger.

1. Bruker et koseklut/dyr aom jeg vet jeg får tak i flere av om det skulle bli favoritten.
2. Jeg stapper den ned i bhen min en stund så den skal lukte av meg:hilarious:
3. Jeg starter å introdusere den under «kosestunde» e våre.

Så satser jeg på det funker;-)
 
Nei desverre :( verken pled, bamser, kluter fenger intressen. Prøvd også en t skjorte jeg sov med 3 netter for å gi god mammalukt, men heller ikke det funket

Har du prøvd å ha en koseklut mens du ammer, alstå at den er i nærheten av han da, så ha forbinder den med amme/kosestunden?
❤️
 
Back
Topp