Kan man få dekket fjerning av strekkmerker fra NAV

hissigproppen

Forumet er livet
Jeg vet at man kan få dekket brystreduksjon/økning/løft om det medfører helseplager/psykiske plager.

Er det noen som vet om det samme gjelder strekkmerker?

For dere som mener at det er noe vakkert ved hvert strekkmerke og at det er "æresmerker" osv, ja, og jeg har ikke noe i mot de jeg har på magen... Og der har jeg mange!

Men jeg har andre steder hvor jeg gremmes og blir kvalm hvr gang jeg ser de.

Skulle jeg likt å vite også..ikke noe ære i å ha strekkmerker fra tærne til håret[>:] Er verdt det å få barn osv, men kunne fint klart meg uten om man kan det[:D]

hadde vært supert det! Tenk å blitt kvitt merkene på overgangen fra mage til lår og disse stedene? De på magen er jo ikke like breie som de andre[:'(]

ORIGINAL: Tyren81

Tenk så kjekt det hadde vært, om nav først betaler oss permpenger, kontantstøtte, barnetrygd og gudene vet ikke hva, og så betaler de for å fikse kroppen etter fødselen.
Det at man kan få strekkmerker av å gå gravid er noe alle vet. Om man ikke vil ha de, så må man nesten vurdere om det er verdt å få de, for å få ett barn..

Beklager at kommentaren min her er litt krass, men du blir litt oppgitt.

Hengmage og brystløft blir dekket av medisinske årsaker, ikke for at personen som får dette skal se bedre ut. (og ja, jeg vet at noen juger for å få det, men det er ett annet problem)

Jeg skjønner at det kanskje kan virke som om jeg vil bli "penere", og som sagt hengemagen jeg har av strekkmerkene bryr meg ingenting, eller at det ser ut som jeg har slengt puppene i et vaffeljern.
Det går mer på noe annet[;)]

Tenk så kjekt det hadde vært, om nav først betaler oss permpenger, kontantstøtte, barnetrygd og gudene vet ikke hva, og så betaler de for å fikse kroppen etter fødselen.
Det at man kan få strekkmerker av å gå gravid er noe alle vet. Om man ikke vil ha de, så må man nesten vurdere om det er verdt å få de, for å få ett barn..

Hengmage og brystløft blir dekket av medisinske årsaker, ikke for at personen som får dette skal se bedre ut. (og ja, jeg vet at noen juger for å få det, men det er ett annet problem)

Man er ikke nødvendigvis klar over at de brått kan dekke 90% av kroppen[:'(] og når man skjemmes sånn over de så burde det kunne blitt dekket til en viss grad..

Vi betaler skatt som alle andre og da kan litt av de gå til støtte for å kunne føle seg bedre[:)]

Tvilsomt, men hadde vært kjekt da [8D] Hadde jeg tatt magen iallefall.

ORIGINAL: Mylady

Du kan jo prøve, men da ma du spille godt på psyken[;)][:D]

Tenk om man ikke trenger å spille [8D]

Men er det evt. legen man kontakter først da?

ORIGINAL: thejohan

Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt over kommentarer sånn som " vi betaler da skatt....osv..."
Sorry, men hva faen har det med saken å gjøre?
[8|]

Skal jeg betale for at noen er så uheldig å få strekkmerker?

Litt hissig i dag bare, sojjy..

Åssen vet du at det er dine penger som dekker akkurat det?[8|]

Vil heller at mine skattepenger gjør at folk føler seg bedre en å dekke de som sitter på ræva hjemme og ikke gidder jobbe[8|]

Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt over kommentarer sånn som " vi betaler da skatt....osv..."
[8|]

Så du vil ikke betale for meg altså [:(][:(][8D]

Jeg ser poenget ditt, men håper du skjønner at det ikke er snakk om 2-3 striper på magen som ødelegger for superfit mom i bikini-imaget mitt [;)]

Det er ikke oppmuntrende å se ned og se på dette.. og så i tillegg ha det over et så stort område. Jeg føler det svært hemmende og etter jeg fikk de har jeg nesten kledd på meg burka! Og sånn var det IKKE før[;)]. Det er ikke for å se bedre ut for andre, det er for å FØLE selv at man ser bedre ut.

Dette er faktisk noen av strekkmerkene mine jeg ikke klarer å skjule med mindre har har på meg bukse/skjørt/shorts.. Og værste er at det breie greiene midt på bildet er av samme størrelse som går over venus i tillegg, det blir ingrodde hår osv. hvilket da faktisk blir medisinsk.
Strekkmerker er ikke alltid en ære å få, det kan være ganske så grusomt[&o]

Det med inngrodde hår begynner å bli et problem ja!

Når man har fra puppene og ned til knærne og leggene så er det umulig å forhindre hårvekst... [:'(]

ORIGINAL: Rebecca85

Man er ikke nødvendigvis klar over at de brått kan dekke 90% av kroppen[:'(] og når man skjemmes sånn over de så burde det kunne blitt dekket til en viss grad..

Vi betaler skatt som alle andre og da kan litt av de gå til støtte for å kunne føle seg bedre[:)]

Jammen da tar vi bare alle pengene som skulle gått til å behandle kreftsyke og så gir vi dem til mødre som er fortvilet over helt naturlige strekkmerker slik at de kan få operert dem bort.... Skjønner dere (mener ikke bare deg rebecca 85 men alle som kommer med dette argumentet) at om man skal gi penger til en gruppe må man ta de fra en annen??? Og om mødre som har strekkmerker skal få dekket det hva da med de mange som er misfornøyde med kroppen sin på annen måte? Hvorfor skal de som ha vært gravide få det dekket og ikke andre? Det kan jo være et like stort problem for hun med flate pupper i A cup som det er for mammaen med strekkmerker?? Ingen av dem kan jo noe for situasjonen de er i..? Ser dere hvordan det spinner ut av kontroll??? Hadde man skulle tilfredsstilt alle som er misfornøyd med noe kunne man sikkert brukt et helt ekstra helsebudsjett bare på disse.......

Heldigvis er det nokså strenge kriterier for hvem som kan få utført såkalt "skjønnhetsoperasjoner" enten det er bukplastikk eller brystforstørrelser.. Slik bør det også være for jeg mener helsekronene våre er best tjent med å gå til de som virkelig er SYKE og ikke til de som er misfornøyd med kroppen sin..(nå snakker jeg ikke om de som har psykiske problemer pga kroppen - de er i fåtall og har uansett krav på hjelp - enten i form av operasjon eller psykolog)

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Det med inngrodde hår begynner å bli et problem ja!

Når man har fra puppene og ned til knærne og leggene så er det umulig å forhindre hårvekst... [:'(]

[:(][:'(] føler med deg... jeg er så evig lei! Jeg vil tilbake til gamle meg igjen[&o]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

[8|]

Så du vil ikke betale for meg altså [:(][:(][8D]

Jeg ser poenget ditt, men håper du skjønner at det ikke er snakk om 2-3 striper på magen som ødelegger for superfit mom i bikini-imaget mitt [;)]

Joda, jeg skjønner det.

Jeg har en venninne som har vafler til pupper, og det er ikke noe pent, så skjønner jo at noen vil fixe på det.

Men jeg skjønner ikke hvorfor nav skal betale for det?
[:)]

Jeg vil ikke fikse puppene da [;)]

Grunnen til at evt NAV skulle dekket det, eller deler av det, er at jeg ikke har råd selv. Ikke nå, og antakelig ikke før om kanskje 10-15-20 år. Kanskje.

ORIGINAL: Rebecca85

[8|]

Åssen vet du at det er dine penger som dekker akkurat det?[8|]

Vil heller at mine skattepenger gjør at folk føler seg bedre en å dekke de som sitter på ræva hjemme og ikke gidder jobbe[8|]

Ser poenget ditt, men hvorfor skal andre måtte betale for at enkelte skal føle seg bedre?
Hvis du skjønner?
Kan man ikke betale for det selv?

Jeg vil heller ikke at mine skattepenger skal gå til de som sitter på ræva hjemme.

Aner ikke..men hadde de dekt det ville jeg benyttet meg av det tilbudet uten dårlig samvittighet nettop fordi jeg bidrar med mye skatt i året[:D] 

Hadde jeg ikke jobbet, levd på skattebetalere og operert meg i alle retninger på skattebetaleres regning hadde jeg vel ikke ropt høyt om det[8D]

ORIGINAL: Bitzyh

Det er ikke oppmuntrende å se ned og se på dette.. og så i tillegg ha det over et så stort område. Jeg føler det svært hemmende og etter jeg fikk de har jeg nesten kledd på meg burka! Og sånn var det IKKE før[;)]. Det er ikke for å se bedre ut for andre, det er for å FØLE selv at man ser bedre ut.

Dette er faktisk noen av strekkmerkene mine jeg ikke klarer å skjule med mindre har har på meg bukse/skjørt/shorts.. Og værste er at det breie greiene midt på bildet er av samme størrelse som går over venus i tillegg, det blir ingrodde hår osv. hvilket da faktisk blir medisinsk.

Jeg har også maaaaaaassse strekkmerker på hele magen, rumpa og låra.. De går heller ikke å skjule uten bukse/skjørt/shorts... Så hva er løsningen da? Jo, jeg har godtatt at de er der og velger å gå i badedrakt/bikini og driter i hva andre synes.. Om du ikke er komfortabel med det er det jo bare å ha på seg f.eks shorts når det er sommer eller dekke deg til på annet vis.. Er ikke noe menneskerett å ha perfekt hud å vise fram på byen/stranda dessverre.. Sorry om du føler jeg er krass men jeg kjøper ikke argumentet ditt om at du har så ille strekkmerker at du av medisinsk grunn må få operasjon.. Heldigvis er det uansett ikke jeg som avgjør dette, snakk med legen din du for det er uansett han som må henvise deg videre.. Jeg ville blitt svært forbauset om du fikk dette dekt av staten...

Jeg venter på bekreftelse om deres skattepenger skal gå til MIN bukplastikk operasjon, og gud som jeg håper den gjør det!

Jepp, er er fæl jeg![:D]

*

ORIGINAL: Bitzyh

Jeg vet hva du mener, fikk da selv tigerstriper på magen, puppene, hoftene,  innsiden av lårene, knehasene og på musa da jeg gikk gravid. Men jeg mener ikke at jeg skal få det dekket for å fjerne det fordet..

... Jeg var 19 når jeg fikk strekkmerkene mine... kan hende det er egoistisk av meg å si at jeg føler kroppen min ble dratt ned i do, etter 2-3 år med HARDT arbeid for å få kroppen som jeg ville så ble det til at jeg skammer meg over kroppen min. Jeg elsket kroppen min før, jeg visste jeg var hot og jeg var mye mere selvsikker enn nå.. Er ikke 2 cm hot her nå. Hadde strekkmerkene blitt borte hadde det gitt meg såpass med motivasjon at jeg ville begynt å trene like hardt igjen.. Hvorfor skal jeg trene nå? Nå blir hvertfall strekkmerkene fylt opp så jeg ikke ser ut som et styke med kreppepapir[8|]

HEEEY!
Noen som kan svare meg på hvordan dem får fjernet strekkmerker?
Nå snakker jeg sånn generelt. Ikke at nav skal betale..

Og hvorfor leser man tråder her inne av folk som er såååå redd for å få strekkmerker?
Er jo faen meg bare de som er så heldige og ikke få det, som roper høyest her.
Har du ikke strekkmerker, så syns jeg du bare kan holde kjeft!!!
For du aner ikke hvordan det er!!!!
Og INGEN FORVENTER at man skal få strekkmerker når man er gravid!
Er vel en grunn for at man smører magen som en besatt vel?
Kjenner dette tema iriterer meg noe hinsides [:@]

Håper dere som hever dere sånn over oss som har vært uheldige, får celulitter, strekkmerker og rynker så dere ser ut som noen skaptroll!
Og ingen skal komme å fortelle meg at det er noe fint meg gardiner under navelen!!! [:'(][:(][:@]

Back
Topp