Kan man egentlig lekke fostervann i uke 5? Som et forløp til SA?

Tjueåtte

Andre møte med forumet
Overskriften sier egentlig alt jeg lurer på! Dette er mitt sjette svangerskap (4 barn, 1 spontanabort og 1 selvbestemt medisinsk), så jeg vet hvordan fostervann lukter, men akkurat hvor mye som er rundt en liten loppe på noen millimeter aner jeg ikke....
Er det så mye fostervann at man kan lekke og faktisk legge merke til det i uke 5? Det virker usannsynlig, men man lærer jo alltid noe nytt. Utflod er veldig tynn, og lukter som fostervann/sæd (lenge siden noe ekte sæd var inne vel og merke :p)
Kan ikke huske at det var forløper til hverken SA eller selvbestemt abort, men der også kan vel hver enkelt abort være forskjellig o_O

Sniker. Jeg vet ikke om man kan merke lekkasje, det er jo veldig små mengder det er snakk om. I uke 8 er det ca. 20 ml, så skal i alle fall være mindre enn det.. Kan kanskje være utflod? Krysser fingrene for at alt går bra :)

Leste om en som dro på legevakten i uke 9 pga hun trodde at det var fostervann. Etter undersøkelse viste det seg at det var rikelig med tyntflytende utflod.
Og utflod er jo tegn på graviditet :happy:

Takk for svar dere :) Jeg får jo bare vente å se hva som skjer, men lukten... den ER SÅ LIKT eimen av fostervann. Helt merkelig!

Okei! Jeg tenkte å oppdatere litt, i tilfelle noen lurer på det samme og googler som meg ;)
Har blødd i flere dager nå, også vært inne til TUL. Der finnes det verken fostersekk eller noe som tyder på plomme eller fosteranlegg. Livmorslimhinnen var tykk, noe som indikerer at det har vært (?) noe der :)
Måler Hcg med to dagers mellomrom, og følger med for svangerskap utenfor livmor.
Oppdaterer for super-googlere som meg selv;)

Andre opplysninger jeg kan komme med:

Første dag i siste mens: 2. oktober

Positiv test: 4 november, og digital 2-3.

Kun to dager i mnd der vi hadde sex: 16. og 23. oktober (helgakos :angelic:)

Fullvaksinert Pfizer/Moderna 9. september, ekstra lang mens fra 2.-11. oktober.

Okei! Jeg tenkte å oppdatere litt, i tilfelle noen lurer på det samme og googler som meg ;)
Har blødd i flere dager nå, også vært inne til TUL. Der finnes det verken fostersekk eller noe som tyder på plomme eller fosteranlegg. Livmorslimhinnen var tykk, noe som indikerer at det har vært (?) noe der :)
Måler Hcg med to dagers mellomrom, og følger med for svangerskap utenfor livmor.
Oppdaterer for super-googlere som meg selv;)

Andre opplysninger jeg kan komme med:

Første dag i siste mens: 2. oktober

Positiv test: 4 november, og digital 2-3.

Kun to dager i mnd der vi hadde sex: 16. og 23. oktober (helgakos :angelic:)

Fullvaksinert Pfizer/Moderna 9. september, ekstra lang mens fra 2.-11. oktober.

Det var triste nyheter. Føler med deg. :Heartred Sjekket de ikke om du har en xu når du var til ul?

Back
Topp