Kan man drikke for mye vann??

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg drikker enormt mye vann. Jeg er igjennom ca 7-8 slike 0,7 flasker imsdal i løpet av en dag. Pluss ett stort vann glass til hvert måltid. Jeg fant ut nå at dette et kanskje litt mye vann i løpet av en dag. Jeg drikker også ett glass melk i løpet av dagen. Men ikke noe annet. Jeg drikker så mye vann fordi det demper halsbrannen min, siden jeg kaster opp av alt annet som hjelper. Så er det sundt eller ikke bra å drikke så mye vann?

Det kan man faktisk.
Er ikke nødvendig med SÅ mye, men det var ikke avskrekkende heller :)

Ja og nei. Vært historier med folk som drikker FOR MYE vann og dør (men det er snakk om MYYYE). Men å drikke vann er nødvendig - så om du er i tvil ta kontakt med folk som har peil på ernæring.

Synes ikke det var så voldsomt mye jeg? Men ja, man kan drikke for mye vann.. men da snakker vi MENGDER :)

Da får vi håpe ikke dette er for mye da:) Dette er ekstremt mye for meg, jeg har aldri klart å få i meg nok veske hvert Max en liter i løpet av en dag, og nå er jeg oppi over fire liter i løpet av en dag. Så både jeg og min samboer har reagert litt på mengden jeg får i meg i løpet av en dag. Drikker masse i løpet av natten også:)

søteste skrev:

Frk.Cupcake skrev:
Ja man kan drikke for mye vann, og det er ikke bra.

http://www.klikk.no/helse/dinkost/ernaring/article693586.ece

Jeg drikker jo langt over den mengden som var anbefalt der. Få høre litt med legen min til mandagen tror jeg. Vet ikke hvordan jeg skal overleve uten heller:)

Tror jeg ville gjort det ja :) Kan jo hende det er en grunn til at du er så tørst? Eneste gangen jeg har drukket kjempe mye vann var når jeg amma, da var jeg tørst konstant. Men da trenger jo kroppen mye ekstra væske da, så det har jo en forklaring i det minste. Men du har hypermeis om jeg ikke husker feil? Kan jo være du mangler noe vitaminer eller lignende, så tror jeg ville fått legen til å tatt blodprøve for å sjekke diverse, bare for å være på den sikre siden :)

Frk.Cupcake skrev:

søteste skrev:

Frk.Cupcake skrev:
Ja man kan drikke for mye vann, og det er ikke bra.

http://www.klikk.no/helse/dinkost/ernaring/article693586.ece

Jeg drikker jo langt over den mengden som var anbefalt der. Få høre litt med legen min til mandagen tror jeg. Vet ikke hvordan jeg skal overleve uten heller:)

Tror jeg ville gjort det ja :) Kan jo hende det er en grunn til at du er så tørst? Eneste gangen jeg har drukket kjempe mye vann var når jeg amma, da var jeg tørst konstant. Men da trenger jo kroppen mye ekstra væske da, så det har jo en forklaring i det minste. Men du har hypermeis om jeg ikke husker feil? Kan jo være du mangler noe vitaminer eller lignende, så tror jeg ville fått legen til å tatt blodprøve for å sjekke diverse, bare for å være på den sikre siden :)

Ja under ammingen drakk jeg enormt mye også. Det er viktig fikk jeg beskjed om den gangen:)Ja har hypermesis, eller vet ikke om den er på vei over nå ikke så allerverst lenger:) Men jeg bruker vann til å svelge ned kvalmen og halsbrannen. Så går rundt med flaska hele tiden omtrent og drikker så fort jeg merker at nå må jeg kaste opp eller nå svir det. Jeg får høre med han iallefall, ville ikke drikke for mye om ikke det er bra heller. Takk for svar og link. Man tenker ikke på vann som noe usundt egentlig.. :)

Back
Topp