• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

kan man bli smittet av vannkopper

**Moonlight**

Forumet er livet
bare ved å være i samme hus som noen har det?
og kan man være bærer og smitte andre selv om man ikke får det selv?

Vil egentlig unga skal få det nå,men passer svært dårlig å bli syke nå....

Vannkopper smitter vel på samme måte som forkjølelse mener jeg, det må altså noen form for kontakt til før at det smitter. 

Jeg var bare innom og sa hei til tantungene mine jeg og etter 2 uker så fikk jeg vannkopper i voksen alder...

Vannkopper smitter vell ved berøring og slikt også det...er det ikke koppene som smitter da? Så i værste fall er alle dørhåndtak og slikt også smittekilder om det er vannkopper i hus. Men sånn ellers så er vell det en sykdom alle skal gjenom. Jo før jo heller etter hva jeg har hørt.

Ja, holder jo at det er dråper i lufta eller på et håndtak f.eks, så det er jo svært smittsomt.

ORIGINAL: karaoke

Vannkopper smitter vell ved berøring og slikt også det...er det ikke koppene som smitter da? Så i værste fall er alle dørhåndtak og slikt også smittekilder om det er vannkopper i hus. Men sånn ellers så er vell det en sykdom alle skal gjenom. Jo før jo heller etter hva jeg har hørt.

ja,helt klart.Så har egentlig leitet etter noen å finne de hos.Men nå skal jeg opereres om en uke,og frister ikke da med 2 syke barn hjemme når jeg da kommer hjem igjen.Og snuppa har vært syk for 3 gang på 1 mnd nå,og begynner såvist å få igjen matlysta,så greit å ikke smitte henne med vilje en gang til før hun har kommet seg igjen...

Back
Topp