Kan man bli gravid om man har rester i livmor etter abort?

Solstråla2024

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Sommerfuglene
Noen som har opplevd det? Jeg har fremdeles litt mellomblødning mellom mensen, men har hatt negative tester, så det kan ikke være mye rester iallfall? Eller? Over 9 uker siden aborten, og hatt to sykluser, men nesten ingen dager helt fri for noe spor av blod…

Høres ut som du enda har rester ja :( Jeg hadde senabort i uke 18 (vet ikke hvor langt du var på vei:)), og gikk med konstant mellomblødning i tre mnd (med vanlige mens blødninger inni mellom). Var morkakerester igjen. Legen min på SUS mente det var null sjanse for å bli gravid om det var noe igjen der. Anbefaler en ultralydsjekk for å utelukke at det er mer igjen.

Noen som har opplevd det? Jeg har fremdeles litt mellomblødning mellom mensen, men har hatt negative tester, så det kan ikke være mye rester iallfall? Eller? Over 9 uker siden aborten, og hatt to sykluser, men nesten ingen dager helt fri for noe spor av blod…
Ville tatt kontakt ja, slik jeg har forstått det betyr det enda rester som vil være hinder ja.

Takk for svar dere ☺️ skal ringe i morgen. Er så utrolig slitsomt å gå med sånn konstant småblødninger også, er til å bli gal av…..!

Høres ut som du enda har rester ja :( Jeg hadde senabort i uke 18 (vet ikke hvor langt du var på vei:)), og gikk med konstant mellomblødning i tre mnd (med vanlige mens blødninger inni mellom). Var morkakerester igjen. Legen min på SUS mente det var null sjanse for å bli gravid om det var noe igjen der. Anbefaler en ultralydsjekk for å utelukke at det er mer igjen.
Hadde du fortsatt positiv test med disse småblødningene og restene? Eller kan testen være negativ selvom det er rester igjen?

Nei, hadde negativ test etter første mens, mens jeg enda blødde:) men ville prøvd å få time så fort som mulig for sjekk av rester, for det er ikke bra hvis det ligger for lenge i livmor ift infeksjonsrisiko.

Helt grusomt ja og gå å blø konstant, for man kjenner at alt ikke er som det skal

Mellomblødninger kan vel også bety litt hormonubalanse etter abort, og ikke nødvendigvis rester?

Jeg håper hvertfall det, for jeg hadde MA og medisinsk abort for 7 uker siden. Er i andre syklus etter abort nå, og hadde 3 dager med mellomblødning forrige uke, før eggløsning. Håper jo at jeg blir gravid nå og at blødningen ikke betyr rester :rolleyes:

Det kan nok det, men er også en risiko for at det ikke er det. Jeg visste veldig godt at noe var feil... :/

Men hvis du har hatt opphold i blodet og ikke blødd konstant etter MA, er det stor sjanse for at det er hormonelt:) (jeg hadde konstant brun utflod med tråder i etter aborten)

Takk for svar dere ☺️ skal ringe i morgen. Er så utrolig slitsomt å gå med sånn konstant småblødninger også, er til å bli gal av…..!
Går det bra med deg? Fikk du svar/oppfølging?

Går det bra med deg? Fikk du svar/oppfølging?
Takk som spør :) fikk vært til en UL og ingen rester heldigvis. Legen satset på hormonelt og mente en primolut kur ville restarte kroppen litt, så jeg prøver det…..! Håper det kan hjelpe….. er så lei av å blø sånn biiiiiiittelitt også

Back
Topp