Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Æsj så kjiptJa tydeligvis
Jeg har vært allergisk mot katt, timotei og midd helt siden jeg var ca 10 år.
Tok nye prøver da jeg var rundt 20 +- og samme resultat.
Men for noen år siden, 5 kan jeg tenke meg, tok jeg nye prøver og da slo det også ut på hund. Da hadde vi hatt hund i 7.5 år. I tillegg hadde jeg da vokst opp med hund også.
Så tydeligvis kan man bli allergisk i voksne alder. Da var jeg 33
Jepp. Så blir ikke dyr i hus igjen her.Æsj så kjipt
Er så rart , hadde jo ingen reaksjon for 3 mnd siden og da bodde den jo her i lang tidJepp. Så blir ikke dyr i hus igjen her.
Jeg reagerte i grunne ikke heller jeg, så ble så overrasket da det slo utEr så rart , hadde jo ingen reaksjon for 3 mnd siden og da bodde den jo her i lang tid
Jeg reagerte i grunne ikke heller jeg, så ble så overrasket da det slo ut
Det er ikke alltid allergier slår ut på tester. Og ofte kan det slå ut uten at du faktisk er allergisk.
Får vel teste meg da
Nei klar over at det ikke alltid gir utslagDet er ikke alltid allergier slår ut på tester. Og ofte kan det slå ut uten at du faktisk er allergisk.
Det vil si, du kan få utslag på hund selv om du ikke får allergiske symptomer ved å være sammen med hunder.
Og det vil si at det som også kan skje er at det ikke slår ut på hund, selv om du i realiteten er allergisk mot hund og får allergiske symptomer når du er sammen med hunder.
Så det aller sikreste er å kjenne kroppen sin, og legge merke til symptomer. Hvordan er formen når du er med hunder sammenlignet med når du ikke er med hunder?
Jeg har fullt utslag på bjørk, på prøver, men i bjørkesesongen merker jeg heller lite til det... Derimot slår det ikke ut på egg, men jeg blir syk hvis jeg spiser det
er vel så viktig å være klar over at det like gjerne kan gi utslag uten at det betyr at du er allergisk. De fleste ekspertene på allergi forholder seg nesten ikke til prøver.Nei klar over at det ikke alltid gir utslag
Ja det er helt sant.Det er ikke alltid allergier slår ut på tester. Og ofte kan det slå ut uten at du faktisk er allergisk.
Det vil si, du kan få utslag på hund selv om du ikke får allergiske symptomer ved å være sammen med hunder.
Og det vil si at det som også kan skje er at det ikke slår ut på hund, selv om du i realiteten er allergisk mot hund og får allergiske symptomer når du er sammen med hunder.
Så det aller sikreste er å kjenne kroppen sin, og legge merke til symptomer. Hvordan er formen når du er med hunder sammenlignet med når du ikke er med hunder?
Jeg har fullt utslag på bjørk, på prøver, men i bjørkesesongen merker jeg heller lite til det... Derimot slår det ikke ut på egg, men jeg blir syk hvis jeg spiser det
Ja, beste er eliminasjonsmetoden. Tar aerius hele året, jeg. Uten den hadde jeg vært innlagt hele tiden antakeligvis eller gått kronisk på kortison.. Men lurer på om det er noe her vi bor (vi skal flytte), for er endel mugg og sånn her altså, ikke bra... Fuktig!Ja det er helt sant.
Jeg har nok tenkt i ettertid at jeg nok reagerte, for var nok mer nysete og tett når vi hadde hund enn etterpå. Han skulle være såkalt allergivennlig også...
Eldste her har ikke utslag på pollen, men er tett på sommeren. Samme med samboer.
Yngste er tydelig tett av pollen hun også, og får astmaanfall hvis hun ikke tar aerius gjennom vår og sommer. Men er ikke testet fordi hun hadde så tydelige symptomer før hun var 2 år. Så da ville de ikke teste henne. Men må vel gjøre det etterhvert også.
Hun har også hatt utslag på egg på prikktest da hun var baby, det har hun vokst av seg. Fikk utslett av at jeg spiste egg og ammet. Så jeg spiste eggefritt i halvannet år.
Ja da kan det fort være noe der du bor ja. Når skal dere flytte?Ja, beste er eliminasjonsmetoden. Tar aerius hele året, jeg. Uten den hadde jeg vært innlagt hele tiden antakeligvis eller gått kronisk på kortison.. Men lurer på om det er noe her vi bor (vi skal flytte), for er endel mugg og sånn her altså, ikke bra... Fuktig!
Allergivennlige hunder er ikke alltid det, nei Men det er også veldig individuelt, man kan tåle ett individ av en rase, og så reagere allergisk mot nestemann. Så hvis man som allergiker skal finne en hund man tåler er det som å lete etter nåla i høystakken ofte
Det er litt usikkert, men kanskje i slutten av februar? Gleder mg! Pusser opp dit vi skal flytte så det tar litt tid gitt Men nå har mannen min også begynt å få litt skumle symptomer/allergi og han har aldri hatt det - de har det absolutt ikke i familien. Så tenker kanskje muggen kan være synderen. Men jeg har jo allergi og elveblest i familien så er disponert for det.Ja da kan det fort være noe der du bor ja. Når skal dere flytte?
Godt det er snart da.Det er litt usikkert, men kanskje i slutten av februar? Gleder mg! Pusser opp dit vi skal flytte så det tar litt tid gitt Men nå har mannen min også begynt å få litt skumle symptomer/allergi og han har aldri hatt det - de har det absolutt ikke i familien. Så tenker kanskje muggen kan være synderen. Men jeg har jo allergi og elveblest i familien så er disponert for det.