Kan man be om å få egguttak i en spesifikk uke?

Juni77

Andre møte med forumet
Planen var at jeg skulle starte på suprecur den 10 august, (men mensen ble veldig forsinket denne gangen) så det blir ikke aktuelt. Videre var planen kontroll den 26 august og sprøytestart 27 med ny kontroll 3 september. Hvor de skulle si når dato for egguttak ville bli, fikk beskjed om at det ville skje i uken fra 7 september. Alt blir nå forsøvet 10 dager. Er ikke så lett å fly fra jobben nå som alt ble forflyttet de ti dagene. Ser noen skriver at de sprayer lengre, kanskje dette er noe jeg også kan gjøre? Det jeg egentlig lurer på er om man kan spørre om å time egguttaket til uke 40 - fra 28 september, litt innviklet, håper noen vet

På mine forsøk (privat) har jeg startet opp på Suprecur syklusdag 1. Har da sprayet ca to uker. Er jo veldig forskjellig hvor lenge enn må gå på sprøyter. Noen trenger bare noen få dager, mens andre et par uker på sprøyter.

Lykke til. :)

Det kommer helt ann på klinikken. Du får jo plass når de har tid til deg, ikke omvendt. På Ullevål får man ikke velge noe selv, annet enn oppstart. Selv da må man håpe på ledig plass.

Du må jo nesten bare spørre. Det går fint å spraye lenge. Det er jo bare at kroppen blir nullstilt og er i pause-modus ("overgangsalderen"). Dersom klinikken din har ledig plass så det passer for dem så kan de jo sikkert forsøke å tilrettelegge for deg.

Enig med Lykkeliten, du må nesten spørre. Men det er fryktelig vanskelig å si hvilken uke eller dato uttaket blir da, for det er umulig å si på forhånd hvor lenge man må stimuleres med sprøyter og sånt, plutselig må man stimuleres i en uke lengre enn planlagt f.eks.

Takk for svar!:) jeg får høre med klinikken (går privat)når de åpner igjen på mandag.:)

Last edited:
Jeg går også privat, og fikk velge helt selv når jeg skulle starte på sprøytene. Da kunne jeg time det slik at uttaket landet på friuka mi :)

Back
Topp