Kan man bade?

[Lisa]

Forelsket i forumet
Venninna mi mener at en ikke kan bade før etter uke 12 eller noe pga ett eller anna med bakteriefare?
Har prøvd å finne ut dette, men blir ikke klokere.
Så jeg bare jeg ;)

Men noen som vet noe om dette?

*poff* sorry er litt trøtt nå... mente svømmebasseng eller badekar

Det har jeg aldri hørt om, egentlig.. Det eneste jeg har hørt er at man ikke skal gjøre det helt på slutten av svangerskapet når man tror slimproppen har gått.. For da er det "fri tilgang" til bakterier opp der..

*sniker litt*

Hehe[:D] sorry men måtte le litt...

Du kan helt fint bade og kose deg i basseng, badekar eller i sjøen...

Det anbefales å ikke bade om slimproppen har gått pga fare for bakterie...Men dette skjer jo som regel ikke før slutten av svangerskapet...

Lykke til videre...[:)]

*snike seg ut igjen*

Sniker litt fra oktober, håper det går greit[:)]

Det eneste man ikke må gjøre i svangerskapet, og særlig de første 12 ukene er boblebad som er veldig varme. I motsetning til et badekar, der vannet gradvis blir kaldere, og der overkroppen ofte er ute av vannet, er man ofte helt nedsunket i vann som holder en jevn høy temperatur i boblebad, og det er ikke bra. Kroppen blir fort overopphetet, og det tåler foster dårlig.

Samme grunn til at det er påvist flere aborter i influensa epidemier- fordi den overopphetingen som feber gir er ikke bra. Heldigvis har vi god tilgang til febernedsettende som paracet her i den vestlige verden[:)]

Men eller bare å kose seg i basseng (svømming er jo veldig bra trening for gravide!) og badekar [:)]

Jeg har fått beskjed at jeg ikke skal bade i svømmebasseng helt enda, dog jeg har kanskje en litt, ja hva skal man kalle det, unormal start på svangerskapet i forhold til det som er normalt fra naturen sin side. Jeg har fått bekskjed om å vente litt å det akter jeg å gjøre også...badekar var visst greit om det ikke var for varmt

Back
Topp