Kan Luka/Luca være et jentenavn?

Forbinder Luca med gutt eg..
Men kan vel brukes på begge, sånn som fex Kim.

Lucia høres mer jentete ut, men som de andre sier - det kan være begge deler :)

Hehe. Har falt helt ror navnet, dog vi ikke bestemmer oss ror noe øfr bebisen er "ute".;-) men siden vi venter jente er jeg så usikker.

Kan vel brukes på både gutt og jente, men jeg kjenner kun gutter som har dette navnet. Kjempeflott navn, men jeg personlig forbinder det kun som et guttenavn :)

For meg er det et hundenavn...

Hadde jeg hørt navnet i forhold til et barn ville jeg nok tenkt at det var en gutt, men kan sikkert passe til ei jente også da det ikke er typisk manndig ;p

Har bare hørt om ei jente som heter Luca. Aldri gutt :p

Sent from my GT-N5110 using BV Forum mobile app

Aldri hørt det på en hund. Men så er det jo noen som kaller hunder for morten og sara og. ;-p hehe

Klarer liksom ikke bli kvitt navnet, meen skal ikke se bort ifra at når bebisen er kommet i armene mine så blir det noe heelt annet enn de navnene på navnelista. Det som skjedde sist ihvartfall;-)

Det var fint:-)
her blir det et navn, var innom to navn som foreksempel du skrev ovenfor. Men blir to rare etternavn i tillegg så vil ikke gjøre det. Hehe men synes det er veldig fint for seg selv å. Klarer virkelig ikke glemme det. Hehe

Så bra det er flere som er enig. Hehe men er kanskje mer "jentete" med c og ikke k kanskje, eller? Kjæresten er på kanten til å bli enig nå. Og toåringen i hus er storfornøyd med det navnet på lillesøster, om det skulle blitt det:-)

Klart det! :-) Har du ikke hørt sangen "My name is Luka" av Suzanne Vega? Digger den :-D

Back
Topp