kan lege se kjønnet

AdelinaL

Glad i forumet
..på babyen? Fastlegen min sier de har fått ultralyd på legesenteret nå. Det hadde de ikke sist jeg var gravid. Han ville ta en ul på meg om en uke når jeg er 14 uker. Lurer på om legene er så flinke at de klarer se kjønnet på babyen?
Noen her som har hørt eller vet noe om hvor godt de blir lært opp til slikt? Er litt nyskjerrin nå når så mange vet hva det blir;):D

Oj så kjekt da! Her har de ikke UL.. tenker at viss legen kan bruke et UL apparat og skjønner alt han ser der på skjermen ( for eg skjønner ikke en dritt av hva de ser på den skjermen :-p ) så burde han kanskje klare å si det. .men ikke sikkert han med sikkerhet kan si noe 100% ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja fra 13 uker og ut vil man kunne se kjønnet på barnet, men det vil fortsatt være kvalifisert gjetning om det ikke er kjempetydelig penis og pung ;)

Har hørt om mange som ventet jente og fikk gutt, men kun en motsatt.

Ja fra 13 uker og ut vil man kunne se kjønnet på barnet, men det vil fortsatt være kvalifisert gjetning om det ikke er kjempetydelig penis og pung ;)

Har hørt om mange som ventet jente og fikk gutt, men kun en motsatt.
Vi fikk vite at det var jente i uke 13 sist, men det viste seg å være en gutt med tissen godt gjemt bak navlesnoren :-)
Han sa dog at han ikke kunne se det heeeelt tydelig, og ville absolutt ikke anbefale oss å kjøpe noe rosa riktig enda.... Men den siste setningen bare latet jeg som jeg ikke hørte. Jeg gikk nemlig rett på babyshop og kjøpte masse fint i rosa, og mamma begynte å strikke rosa teppe til babyen. Det var en stor overraskelse å se en stor tiss på oul! :-) :-)

Vi fikk vite at det var jente i uke 13 sist, men det viste seg å være en gutt med tissen godt gjemt bak navlesnoren :-)
Han sa dog at han ikke kunne se det heeeelt tydelig, og ville absolutt ikke anbefale oss å kjøpe noe rosa riktig enda.... Men den siste setningen bare latet jeg som jeg ikke hørte. Jeg gikk nemlig rett på babyshop og kjøpte masse fint i rosa, og mamma begynte å strikke rosa teppe til babyen. Det var en stor overraskelse å se en stor tiss på oul! :-) :-)
Hehe, huff ! Det må være litt trist også det, liksom at man i lang tid går å forbereder seg på at det er den og den som kommer men plutselig er det en helt annen ! Selv om man blir glad for den som kommer så kan det jo være at man må gjennom en liten prosess der hvor man gjerne blir litt lei seg for den som ikke kommer! Husker jeg leste en artikkel om det. Jeg har aldri opplevd at det har blitt tatt feil vertfall :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Fikk vite gutt i uke 13, dette var på gyn på sykehuset. Viste seg å være jente på oul.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe, huff ! Det må være litt trist også det, liksom at man i lang tid går å forbereder seg på at det er den og den som kommer men plutselig er det en helt annen ! Selv om man blir glad for den som kommer så kan det jo være at man må gjennom en liten prosess der hvor man gjerne blir litt lei seg for den som ikke kommer! Husker jeg leste en artikkel om det. Jeg har aldri opplevd at det har blitt tatt feil vertfall :)

Ja, det er faktisk en litt rar følelse. I bunn og grunn spiller det jo ingen rolle. Alt vi ønsket oss var et friskt barn. Men likevel er det litt rart å plutselig skulle ha en gutt i magen istedenfor jente.

Oi så rart..tror kanskje jeg skal være å spør før oul..hehe. så er jeg hvertfall sikker da ;)

Ja, det er faktisk en litt rar følelse. I bunn og grunn spiller det jo ingen rolle. Alt vi ønsket oss var et friskt barn. Men likevel er det litt rart å plutselig skulle ha en gutt i magen istedenfor jente.
Det er klart :) man elsker jo barnet for den den er! :)

Back
Topp