Kan katter merke at man er gravid?

Molli

Glad i forumet
Har en småsær pusefrøken som vanligvis aldri vil ligge hos meg. Hun vil stort sett være i fred på dagtid, og på kvelden ligger hun på fanget til mannen min. Fast rutine, hver kveld.

De siste dagene vil hun ligge på fanget mitt eller tett inntil meg hele tiden. Det har aldri skjedd før. fler som har katt dom har endret oppførsel i det siste? :)

Mulig det. Her er hunden vår blitt veldig innpå sliten :p passer på meg hele tiden. Og lukter på meg hele tiden :p virker så han merker noe hvertfall :)

Bikkja mi pissa i sofaen (!!) I går... helt ut av det blå.. er skråsikker på at det er en eller annen reaksjon på graviditeten... trodde ikke mine egne øyne!

Kjenner flere som har og hadde hund når jeg gikk gravid med sønnen min og flere av de hundene pleide å legge seg over magen min når jeg var på besøk. Det har de aldri gjort i ettertid. Så at katter også merker dette er det vel en stor sannsynlighet for :-)

her passe hunden på meg heile tida. skal ikkje få gå på do aleine igjen. nett som sist svangerskap! vil helst vere med meg enn med far i huset og helst ligge oppå meg eller ved meg og mini <3
begynner å lurer på om eg skal ta refleksvest på ho igjen som eg gjor sist sånn at eg ser ho ! :P !

Hundene mine er helt "tussete" om dagen.. Dilter etter meg overalt, lukter og sleiker, piper og jamrer seg, og slår seg ikke til ro før de får ligge oppå meg eller helt inntil meg.. Rare disse dyra!:-)

Katter merket da du er gravid. Katten min blir besatt av å få sitte på magen min og han er mye mer klengete og kosete :) Han endrer oppførsel mot meg før jeg engang selv vet jeg er gravid :p

De kan nok merke det fra du er 4 uker gravid. Økning i hormoner gjør mye med kroppen din som dyr vil merke. De har jo dette instinktet for å kunne merke at noen rundt dem er gravide for eks make for å passe på eller eventuelt en fiende siden gravide blir mer aggressive (både dyr og mennesker). :-)

Under mitt første svangerskap merket pusen til pappaen min det. Han lå oppå magen min hele tiden, men etter hun kom ut koser han nesten ikke med meg I det hele tatt. Nå der imot kan han komme :p rare greier :p :)

Under mitt første svangerskap merket pusen til pappaen min det. Han lå oppå magen min hele tiden, men etter hun kom ut koser han nesten ikke med meg I det hele tatt. Nå der imot kan han komme :p rare greier :p :)
Litt kjedelig med slike katter om man vil prøve å holde det hemmelig en stund :-P

Pusen min merker det, det er jeg ganske sikker på. Hun merket det sist også. Blir ekstra kosete og vil komme og sove under dyna mi. Veldig merkelig, men tror de senser noe. Om ikke nødvendigvis det er "babyen" de senser, så har man kanskje en annen utstråling/lukt?!

Pusen min merker det, det er jeg ganske sikker på. Hun merket det sist også. Blir ekstra kosete og vil komme og sove under dyna mi. Veldig merkelig, men tror de senser noe. Om ikke nødvendigvis det er "babyen" de senser, så har man kanskje en annen utstråling/lukt?!
Hormonene

Min katt merker det. Den er blitt mer kosete og skal absolutt ligge på magen min hele tiden. :) merkelig hvordan de kan merke slike ting.

Back
Topp