Kan katter merke at du er gravid...

Jeg tror det er veldig individuelt, men at de "værer" ting før oss er jeg ikke i tvil om. Min merket det ikke FØR jeg merket det selv, men etter det ble liv i magen (rundt uke 18) så har katten vært helt rusk. Følger etter meg, SKAL ligge ved siden av meg hele tiden, og mjaaaauet om natten hvis døren til soverommet var lukket. Slik har katten aldri vært.

jeg tror katten merket det før jeg fant ut jeg var gravid.. Han ble veeldig klengete og skulle hele tiden ligge oppå meg og da helst på magen min, han fortsatte sånn en stund ut i svangerskapet :P

.Ida. skrev:
jeg tror katten merket det før jeg fant ut jeg var gravid.. Han ble veeldig klengete og skulle hele tiden ligge oppå meg og da helst på magen min, han fortsatte sånn en stund ut i svangerskapet :P

min merket det og før meg... men ble motsatt av din. to dager før fødsel derimot- DA skulle den ligge på magen min og kose ;)
Har ikke merket så mye denne gangen, men nå har vi en liten + 2 kattunger i hus så den er mye ute for å si d sånn :P

Katten min som egentlig er en litt bisk hankatt som liker sitt privatliv begynte plutselig å skulle ligge opp på magen min. Først trampet han litt rundt opp på der, så la han seg til og varmet den godt opp. Tenkte at han plutselig var blitt kjæle katt men en uke etter lyste testen. Han gjør ikke det med noen andre i familien enn meg!

Ja, det kan de absolutt! Katten vår begynte å "bygge rede" på magen min, og fulgte etter meg uansett hvor jeg gikk. Den er kosete fra før, men ble plutselig ekstremt kosete og påpasselig overfor meg. 

Jeg og katten vår liker hverandre ikke, og hu ligger aldri på fanget mitt.
Men plutselig en dag kom hun og la seg til og kooosa magen. Da var jeg 3 uker på vei, for to uker senere fant jeg ut at jeg var gravid :-O
Hun har aldri ligget på fanget mitt siden ;)

ja, den ene katten her har meket det alle tre gangene...
den første gangen begynte han å ligge oppå magen min en ukes tid før testen viste to streker, så da han begynte med det samme neste gang, fikk jeg forhåpninger som viste seg å stemme...
men, da jeg ble gravid nå sist, reagerte han med å bli sur, siden han fortsatt var i sorg etter angelika... hehe...
skikkelig grinebiter!!

Katten vår merket det med en gang. Begge svangerskapene har han hatt et ønske om å ligge på magen min. ikke alltid det passe for meg, og da er det ikke like lett å få han vekk.. :P

Tror kanskje han vil beskytte meg :)

MIn katt er kosete fra før men i det siste synes jeg han har vært ekstrem. Han skal enten ligge på fanget,eller tett inntil meg.Prater også en del med meg og ser flere ganger etter meg etter at jeg har gått på jobb.
Vet ikke om jeg er gravid,da jeg ikke har tatt noen test enda.
Hva kan dette bety?

MIn katt er kosete fra før men i det siste synes jeg han har vært ekstrem. Han skal enten ligge på fanget,eller tett inntil meg.Prater også en del med meg og ser flere ganger etter meg etter at jeg har gått på jobb.
Hva kan dette bety?

Hadde satt pris på en tilbakemelding

Hva kan dette bety?

Er ikke sikker, men om det ikke er fordi du er gravid kan det kanskje være at hun ikke er helt frisk?
Ta en test når du kan. ;)

Ho va ekstremt mammadalt FØR graviditeten, og etter e ble gravid ble ho helt tussete hvis e gikk en plass uten ho.
Lå i fanget og koste seg, og hvis e la meg nedpå for en blund så hadde e ho oppå hofta/magen omtrent før e traff puta.

Her har vi to katter. den ene er mer kosete enn den andre. Brått ble det kamp om fanget og de sku ligge på magen, ikke på fanget eller armkroken, magen... De begynte også å dilte etter meg konstant.. var som å ha to ekstra haler xD skjønte ikke hvorfor di drev sånn,, men så fikk jeg positiv test og la sammen to og to xD

Da jeg var gravid med Vesla ble jeg nesten overfalt av pus... Hun skulle absolutt ligger over eller rundt magen min.
Den katten vi har nå er 11 år gammel å bryr seg ikke i det hele tatt :P

Min katt har vel ikke lagt merke til det din sett, han er på oss uansett ;-) Men i dag morges fikk jeg ligge litt og dra meg, så pus la seg oppå magen min og sov der mens jeg leste dagens nyheter på mobilen, jeg kjente at knøttet hadde også våknet, så nøyt de små bevegelsene, men når jeg kjente mer kraft i sparker så så jeg på pus at han også kjente det :-P om han hørte eller faktisk var den 1. til å kjenne på utsiden vet jeg ikke, men jeg flira godt ;-)

Gubben lata som han ble litt snytt da :-P

Back
Topp