Kan jordmor

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
henvise til TUL? Prøvde å bestille time hos legen min nå, men det er jo ikke noe ledig før 2020 omtrent. :rolleyes: Okei, ikke så ille -men det er så fullt at jeg ikke får bestilt time hverken hos han, vikar eller ikke velger lege via pasientsky. Må da ringe inn og bli klemt inn en plass, og det betyr en hel dag på legesenteret. Kjenner jeg har alt annet enn lyst til det. Jordmor vet jeg har mye bedre tid, og hun henviste til konsultasjon for fødselsangst sist i alle fall, så da kan hun vel henvise til TUL også kanskje?

Resept på albyl-e kan jeg jo bestille via appen. Ev. ha e-konsultasjon med legen, det har jeg aldri prøvd før så aner ikke hvordan det funker. :p

Jeg tror det?

Mener jo de kan henvise til OUL, og jeg ble jo henvist til time på sykehuset av henne sist, så rart om ikke TUL? Jeg prøver det! Greit å få sendt en henvisning så jeg får en skikkelig foreløpig termin å forholde meg til. :p Og uansett fint å få snakket med jordmor. :)

Mener jo de kan henvise til OUL, og jeg ble jo henvist til time på sykehuset av henne sist, så rart om ikke TUL? Jeg prøver det! Greit å få sendt en henvisning så jeg får en skikkelig foreløpig termin å forholde meg til. :p Og uansett fint å få snakket med jordmor. :)
Mim henviste til oul, hun kan sykemelde også, så hun må da vel kunne henvise til tul om ikke de kan gjøre det selv?

Mim henviste til oul, hun kan sykemelde også, så hun må da vel kunne henvise til tul om ikke de kan gjøre det selv?

Syns det virker veldig logisk altså! Og supert om hun kan gjøre det meste, for legekontoret her = sitte og vente og vente og vente ...

Skjønner godt du heller vilt til jordmor. Jeg hadde flaks og fastlegen min hadde en avbestilling imorgen jeg fikk..
Jeg tror da jordmor kan henvise til tul? Forstår ikke hvorfor ikke ihvertfall.

Men sykepleiere har jo ikke rettigheter til det? Er hun lege i tillegg?
Finner ikke noe om det noen sted? Men det hadde jo passet greit for de/oss som kanskje bare vil gå til jm. og ikke lege og det skulle oppstå behov

Men sykepleiere har jo ikke rettigheter til det? Er hun lege i tillegg?
Finner ikke noe om det noen sted? Men det hadde jo passet greit for de/oss som kanskje bare vil gå til jm. og ikke lege og det skulle oppstå behov
Jordmor er ikke det samme som sykepleier :p jordmor har to års videreutdanning, men kan være de har egne leger de tar kontakt med eller noe sånt, jeg vet bare at jordmor sa hun hadde sykemeldt meg om det ikke var for skolen.

Jordmor er ikke det samme som sykepleier :p jordmor har to års videreutdanning, men kan være de har egne leger de tar kontakt med eller noe sånt, jeg vet bare at jordmor sa hun hadde sykemeldt meg om det ikke var for skolen.
At de har etterutdanning er jeg helt klar over:) Men jordmor er i bunn og grunn en skpl og ikke en lege. :)
Ja, da må det nok være noe sånt, for jm har ikke rettigheter til det

Back
Topp