Kan jordmor sende henvisning

Stallkjærringa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Hei.

Er mye sykdom på legekontoret og min time har blitt flyttet en gang og nå avlyst. Sitter i telefonkø nå og venter for å se om jeg kan få en ny time.

Men er det noen her som vet om jordmor kan sende henvisning til spesialist på sykehuset?

Kan ikke en lege på legekontoret sende henvisning elektronisk? Må du dit fysisk?
Via helsenorge.no kan du jo prate med legekontoret, så slipper du time :)

De vil ikke sende henvisning uten at jeg har hatt time. Skjønner ikke helt greia men.

Spørs nok sikkert ka spesialist det er snakk om, men hos oss er det iallefall jordmor som har henvist til fosterdiagnostikk, vekstkontroller og slikt :)

Hei.

Er mye sykdom på legekontoret og min time har blitt flyttet en gang og nå avlyst. Sitter i telefonkø nå og venter for å se om jeg kan få en ny time.

Men er det noen her som vet om jordmor kan sende henvisning til spesialist på sykehuset?

Jeg sendte sms til kommunal jordmor, hun som har hatt kontakt med ved de 2 andre graviditetene. Skrev bare siste mens, og hun sendte henvisning. Fikk time til tidlig og ordinær på helsenorge dagen etter

Hei.

Så ikke att du mente spesialist. Men skriv e konsultasjon til legen din på helse norge, så ordner de

Back
Topp