Kan jeg vente så lenge?

LuckyMom

Venn av forumet
Jeg testet 2x positivt lørdag 5 Mai og BV mener jeg er 4+3 på vei. Jeg hadde en legetime fra før den 25 Mai. Er det greit om jeg venter med å gi beskjed om svangerskapet til da siden det er så tidlig enda... eller bør jeg få en tidligere time pga den overraskende nyheten? :)

Det er vanlig med en førstegangskontroll rundt uke 12. Jeg har hatt mine rundt uke 9 hvis det har vært behov for det. Du er vel ikke mer enn 6-7 uker på vei den 25.mai så du kan vel kanskje benytte anledningen med å bestille ny time? 

Ok. Altså bestille ny time slik at jeg kommer til legen før den 25, var det det du mente? :)

Tusen takk forresten :D <3

Nei du trenger ikke bestille tidligere legetime, 25.mai er fint det :-) Ikke vits å komme før pga graviditeten...eller dvs, hvis du lurer på forskjellig som kosthold osv kan du jo komme før da....men sånn med prøver og sånt er det ikke så farlig å komme før :-) Husk å ta med urinprøve når du skal til legen da, og vær forberedt på blodprøver.

Viss du har tålmodighet til å vente så lenge så kan du bare det ja :-) Eg har vært hos legen idag og tatt blodprøver for eg vil ha det bekreftet, men det er bare meg =) 

Neta88 skrev:
Ok. Altså bestille ny time slik at jeg kommer til legen før den 25, var det det du mente? :)

Tusen takk forresten :D <3

Jeg skriver veldig rotete hehe :) Du behøver ikke bestille time før 25. Du kan jo fortelle om graviditeten den dag og evt. ta de prøvene du skal da :)

Ok, hehe :)) Jeg skal prøve å vente til den 25, for da blir jeg nok ekstra spent når det er gått lengre tid. Men for å forsikre meg om at jeg fortsatt er gravid, så vil jeg ta en ny test hver uke for å brenne det inn i hodet at dette er et faktum og ikke en drøm :P
Hvis de neste testene fortsatt er positive, så vil jeg nok klare å holde ut til den 25 Mai <3

Takk for råd og tips folkens ;)

Back
Topp