Kan jeg vaske den elektriske tannbørsten i oppvaskmaskinen?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Kan jeg vaske den elektriske tannbørsten i oppvaskmaskinen?

Kanskje ikke på så varmt?

De elektriske tannkostene jeg har hatt, ville jeg ikke hatt i oppvaskmaskinen iallefall, da de ikke var tette. Men selve den løse tannkosten kan du nok ha i maskinen. :)

Hvorfor skal du det? Tenker du på hele sulamitten? Det er jo batteri og motor. Og børste hodene skal byttes hver tredje mnd eller når blå fargen forsvinner. Da de ikke gjør jobben like godt.

Hvorfor i all verden skal du det?
Hvorfor skal du det? Tenker du på hele sulamitten? Det er jo batteri og motor. Og børste hodene skal byttes hver tredje mnd eller når blå fargen forsvinner. Da de ikke gjør jobben like godt.
Det blir jo mye bakterier på den, og akkurat nå - mye tannkremrester på den. Tenkte det var lettere for min egen del å ta den i oppvaskmaskinen enn å kjøpe en ny tannbørste for å vaske den. :p

Jeg bytter børstehodene minst hver 3. måned, samt skyller de lenge etter hver bruk.

Tannbørste hodet kan du koke, har ikke prøvd selv. Men vet flere har gjort det og tannbørsten blir helt ren. Selve "maskinen" hadde jeg ikke turt og ha i vaskemaskin. Tipper den blir ødelagt!

Takk for svar, da får jeg bare skrubbe.. :)

Ville heller sprita den litt med antibac tror eg enn å hive den i oppvaskemaskina. Batteri i høy varme tror eg ikkje blir bra :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp