Kan jeg være gravid?

Kaffekanna

Glad i forumet
Junibollene 2023
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne.

Jeg har se siste dagene gått og vært kvalm. Skikkelig kvalm, akkurat som jeg var sist i første trimester. Vi bruker kondom, og er veldig forsiktige, så er ingen mulighet for «feilbruk» der (med mindre kondomen har blitt ødelagt på noe vis). Jeg delammer etter fødsel i juni, fikk første mens etter 6 uker, og har ikke vært helt regelmessig, men allikevel fått i «tålig rytme» kan du si. Nettopp (par dager liksom) ferdig med mensturasjon, hadde en del blødning, vil si alt var normalt.
Tok to tester i kveld, negative. Men så er det den kvalmen da. I flere dager. Har vært syk over jul så ikke truffet et menneske, så ingen mulighet for å ha blitt smittet av noe heller. Tips? Mulig å være gravid tross neg test og mens?
 
Det er vel alltid en sjanse, men ville tippe sannsynligvis ikke.

Ett kjapt googlesøk om årsak til kvalme kan det være forskjellige årsaker. Gjerne ta ett søk selv og se om noen av alternativene kan si det noe mer om kvalmen?
 
Det er vel alltid en sjanse, men ville tippe sannsynligvis ikke.

Ett kjapt googlesøk om årsak til kvalme kan det være forskjellige årsaker. Gjerne ta ett søk selv og se om noen av alternativene kan si det noe mer om kvalmen?
Prøvd det, baby er liksom eneste som passer…
 
Dere bruker kondom og du har akkurat hatt mensen, testene er negative, men tror du er gravid? Kvalme kan komme av veldig mange ting som ikke har med graviditet å gjøre.
 
  • Liker
Reactions: HCS
Kvalme kan ha mange årsaker, det samme kan utsatt mensen. Jeg ville ventet noen dager og eventuelt tatt en ny test. Jeg har nemlig opplevd å bli gravid med kondomer, da jeg var ung. Så jeg ville heller testet en ekstra gang om mensen ikke ankommer.
Ja, har mange grunner til å tro det er mulig graviditet, jeg har slitt med en del opp-igjennom nemlig, så er godt «utredet» for kvalme. Vi har det bla ganske så kaldt på rommet, og kondomene ligger rett ved vinduet - tviler på de tåler minusgrader:hungry:
 
Back
Topp