Kan jeg være gravid?

Klaraku21

Andre møte med forumet
Hei,

Som mange andre her inne så prøver vi å bli gravide, 1 måneden vi prøver nå.
Hadde sex annakvar dag under eggløysning, fekk ein spotblødning(ca 2-dagar etter første befrukting). Blod på papiret sammen med utflod i ein dag, kan ikkje forstå at dette var mensen?
Har siden dette hatt ømme bryster i varierande grad, noen ganger gjør det skikkelig vondt. Spiser mer/blir fort sulten igjen, har hatt noen dagar der jeg har hatt ein murrande kvalme, ubehag/stikkende smerter i høyre eggstokk, humørsvingninger, hodepine og blir svimmel hvis jeg anstrenger meg.

Kan det være at jeg er gravid? Eller kan det være andre forklaringer?
Syns det er skikkelig tøft å vente på å ta den testen, samtidig så gruer jeg meg for ein evt negativ test... (mensen er ventet om 1 uke)

Tusen takk for tips og råd
 
Kan godt være du er gravid, kan også være pms.. :) har selv ømme pupper ca siste uke i hver syklus som lurer meg gang på gang :) så det er vel desverre ikke så mye annet å gjøre enn å vente til testing :)
 
Kunne like gjerne ha vært meg som skrev innlegget :hilarious: opplevde i dag morgest litt blod på papiret og har i hele dag kjent på mensmurring og div symptomer. Var gravid i 2017 og da hadde jeg også en slik blødning. Fikk da negativ test dagen etter og svak positiv test 5-6 dager etter det.. så nå er jeg super spent på om jeg er gravid igjen eller ikke :D tok ut P-stav i januar i år, hatt ustabile sykluser etter det.
 
Jeg er i min 5 pp nå, og har trodd jeg er gravid hver gang pga så mange symptomer, men ingen klaff til nå... :p Har funnet ut at det beste er å ikke tolke for mye, og heller innstille meg på at tr kommer, da blir skuffelsen mindre. Så får det heller bli en positiv overraskelse hvis man faktisk er gravid! ;)
Når det er sagt så kan det selvfølgelig være at du faktisk er gravid, det er vel ca 25 % sjans hver pp. :smiley-ashamed004 Lykke til :dance008
 
Skuffelsen min blir like stor uansett
Er dette mensen så må den ha gått seg skikkeleg vill denne måneden, slike symptomer som dette har jeg aldri hatt før- ikke på denne måten. Slik som ømme bryster kvar dag i snart to uker, eller at eg må tissa kvar 15min, eller stikkende smerter fra høyre eggstokk i snart 14 dager. Dette er ikke vanlige eggløsnings/mensensymptomer for meg.
Testen i dag var negativ, men det rekna eg nesten med siden den helst skal brukes etter forventa mensen.

Men får bare følge med videre, krysse fingrene
Tusen takk for svar
 
Skuffelsen min blir like stor uansett:inpain:
Er dette mensen så må den ha gått seg skikkeleg vill denne måneden, slike symptomer som dette har jeg aldri hatt før- ikke på denne måten. Slik som ømme bryster kvar dag i snart to uker, eller at eg må tissa kvar 15min, eller stikkende smerter fra høyre eggstokk i snart 14 dager. Dette er ikke vanlige eggløsnings/mensensymptomer for meg.
Testen i dag var negativ, men det rekna eg nesten med siden den helst skal brukes etter forventa mensen.

Men får bare følge med videre, krysse fingrene
Tusen takk for svar
:)


Feil, får ikke til å slette den:inpain:
 
Last edited:
Skuffelsen min blir like stor uansett
Er dette mensen så må den ha gått seg skikkeleg vill denne måneden, slike symptomer som dette har jeg aldri hatt før- ikke på denne måten. Slik som ømme bryster kvar dag i snart to uker, eller at eg må tissa kvar 15min, eller stikkende smerter fra høyre eggstokk i snart 14 dager. Dette er ikke vanlige eggløsnings/mensensymptomer for meg.
Testen i dag var negativ, men det rekna eg nesten med siden den helst skal brukes etter forventa mensen.

Men får bare følge med videre, krysse fingrene
Tusen takk for svar
Kjempekjedelig hvis kroppen spiller deg et puss.. og det er vondt og skuffende å få negativ uansett hvor lenge man har prøvd. Hvis mens er en uke unna så er det kanskje tidlig å teste? :) sender deg en klem!
 
Hei,

Som mange andre her inne så prøver vi å bli gravide, 1 måneden vi prøver nå.
Hadde sex annakvar dag under eggløysning, fekk ein spotblødning(ca 2-dagar etter første befrukting). Blod på papiret sammen med utflod i ein dag, kan ikkje forstå at dette var mensen?
Har siden dette hatt ømme bryster i varierande grad, noen ganger gjør det skikkelig vondt. Spiser mer/blir fort sulten igjen, har hatt noen dagar der jeg har hatt ein murrande kvalme, ubehag/stikkende smerter i høyre eggstokk, humørsvingninger, hodepine og blir svimmel hvis jeg anstrenger meg.

Kan det være at jeg er gravid? Eller kan det være andre forklaringer?
Syns det er skikkelig tøft å vente på å ta den testen, samtidig så gruer jeg meg for ein evt negativ test... (mensen er ventet om 1 uke)

Tusen takk for tips og råd

Har du testet? :)
 
Tussi91, hvordan går det? :)
Det går bra :) Har ennå symptomer, flere av de har forsterket seg. Slik det er nå så må jeg spise hele tiden, er konstant sulten.. og jeg klarer ikke lenger å ligge på magen grunnet brystene.. Har fortsatt ubehag i høyre eggstokk, noen ganger murringer i begge. Dagene fram mot testing går utroleg seint :-/
 
Det går bra :) Har ennå symptomer, flere av de har forsterket seg. Slik det er nå så må jeg spise hele tiden, er konstant sulten.. og jeg klarer ikke lenger å ligge på magen grunnet brystene.. Har fortsatt ubehag i høyre eggstokk, noen ganger murringer i begge. Dagene fram mot testing går utroleg seint :-/
Masse lykke til :) høres jo lovende ut!
 
Testet på tirsdag, da var det negativt. Men det var nok altfor tidlig. Neste test blir onsdag/torsdag. Venter mensen på onsdag.
God utfordring for tålmodigheten min dette:smiley-ashamed004

Hold oss oppdatert! :happy:
 
Hadde sex i dag tidlig, startet å blø en god del etter dette(noe som er forventet siden jeg står på en god del blodfortynnende), det kom mye friskt blod som etterkvart avtar. Siste gangen jeg er på toalettet så tørker jeg vekk en klump som jeg først trodde var koagel, men når jeg kjenner på den så syns jeg den var mye hardere enn ett koagel og en litt merkelig utseende. Ca 5-6cm. Kan jeg hatt en spontanabort? :(
 
Hadde sex i dag tidlig, startet å blø en god del etter dette(noe som er forventet siden jeg står på en god del blodfortynnende), det kom mye friskt blod som etterkvart avtar. Siste gangen jeg er på toalettet så tørker jeg vekk en klump som jeg først trodde var koagel, men når jeg kjenner på den så syns jeg den var mye hardere enn ett koagel og en litt merkelig utseende. Ca 5-6cm. Kan jeg hatt en spontanabort? :(
5til6 cm er et foster tilsvarende 10 uker! Så om det er 10 uker siden siste mens Ca så kan du ha det? Hva sier graviditetstesten dine??
 
5til6 cm er et foster tilsvarende 10 uker! Så om det er 10 uker siden siste mens Ca så kan du ha det? Hva sier graviditetstesten dine??
Kan vær jeg rekna feil, men det var større enn ett vanlig koagel. Geleaktig konsistens.
Jeg tok en på tirsdag, den var negativ. Venter mensen nå til uka.
 
Kan vær jeg rekna feil, men det var større enn ett vanlig koagel. Geleaktig konsistens.
Jeg tok en på tirsdag, den var negativ. Venter mensen nå til uka.

Om du hadde spontanabortert et ti uker gammelt foster idag, så ville gtesten på tirsdag ha vært positivt :) Jeg vil med 99% sikkerhet si at det ikke var et foster ;)
 
Back
Topp