Kan jeg være gravid?

Bondemamma#

Andre møte med forumet
IMG_20190822_093402.jpg Hei! Jeg er veldig forvirret og redd nå. For 2 uker siden fikk jeg mens til vanlig tid. Jeg blødde i ca 5 dager. Tenkte ikke noe mer over det, før jeg begynte å spotte brunt nå på mandagen, jeg tok en test bare fordi jeg hadde en og den viste positivt! Jeg kjøpte en digital test senere på dagen, den viste gravid 1-2. Jeg har kjent litt på at jeg ikke forstår det helt. Jeg tok i dag en ny test, den var veldig veldig svak, men postiv. Jeg syntes det er rart at den plutselig blir så svak, jeg spotter enda smått brunt/svart, det er ikke mye, kun bittelitt i trusa og litt på papiret når jeg tørker. Fikk litt lyst blod i dag, men har ikke direkte vondt, kun litt smålig strekking/stikking.

Er det en sa? Eller kan jeg være gravid?
Jeg eller vi, har en 2,5 åring fra før, men kan ikke huske at var slik sist. Jeg er så redd for at det er en SA eller at noe er galt, vært i kontakt med lege men venter foreløpig på svar når jeg kan komme dit.

Noen som har opplevd noe av det samme?

På bildet er testen øverst fra mandag med morgen urin, testen nederst er fra i dag, ikke morgen urin og tydelig svakere.

Hei! Jeg er veldig forvirret og redd nå. For 2 uker siden fikk jeg mens til vanlig tid. Jeg blødde i ca 5 dager. Tenkte ikke noe mer over det, før jeg begynte å spotte brunt nå på mandagen, jeg tok en test bare fordi jeg hadde en og den viste positivt! Jeg kjøpte en digital test senere på dagen, den viste gravid 1-2. Jeg har kjent litt på at jeg ikke forstår det helt. Jeg tok i dag en ny test, den var veldig veldig svak, men postiv. Jeg syntes det er rart at den plutselig blir så svak, jeg spotter enda smått brunt/svart, det er ikke mye, kun bittelitt i trusa og litt på papiret når jeg tørker. Fikk litt lyst blod i dag, men har ikke direkte vondt, kun litt smålig strekking/stikking.

Er det en sa? Eller kan jeg være gravid?
Jeg eller vi, har en 2,5 åring fra før, men kan ikke huske at var slik sist. Jeg er så redd for at det er en SA eller at noe er galt, vært i kontakt med lege men venter foreløpig på svar når jeg kan komme dit.

Noen som har opplevd noe av det samme?

Kan det være en kjemisk da? Er ikke sikker på hvor høy hcg'n går da..

Håpe du får en legetime raskt som kan gi deg mer svar.

Kan det være en kjemisk da? Er ikke sikker på hvor høy hcg'n går da..

Håpe du får en legetime raskt som kan gi deg mer svar.

Mulig, aner ikke. Jeg har i grunnen ikke kjent noen symptomer på graviditet, antagelig fordi jeg var så innstilt på at jeg ikke var gravid nå og avfeier et hvert symptom blankt.

Vanskeligt att si men eg hade mensen med sissteman og efter hvert begynte eg kjenne kjøleskaplukten da var min mistanke gravid. Tog testen som viste positiv og ja eg hade blivit gravid og haft mensen normal 1 gang efter det.

Høres ut som kjemisk. Ta blodprøve på legesenteret(trenger ikke legetime for det) :) Jeg er oppi det selv akkurat nå. Fikk «mensen» i forrige uke. Etter det ble testene sterkere. Fikk positiv digital på lørdag. Hatt brun utlod og småblødninger av og på, ikke hver dag, men når det har vært har det vært sånn én gang om dagen. Nå er testene snart negative. Tok HCG prøve hos legen for to dager siden. HCG på 24.

808B90F2-BE26-4A96-AC9F-9B1D6261010D.jpg

Last edited:
Høres ut som kjemisk. Ta blodprøve på legesenteret(trenger ikke legetime for det) :) Jeg er oppi det selv akkurat nå. Fikk «mensen» i forrige uke. Etter det ble testene sterkere. Fikk positiv digital på lørdag. Hatt brun utlod og småblødninger av og på, ikke hver dag, men når det har vært har det vært sånn én gang om dagen. Nå er testene snart negative. Tok HCG prøve hos legen for to dager siden. HCG på 24.

808B90F2-BE26-4A96-AC9F-9B1D6261010D.jpg
Ok, aldri vært borti før. Syntes det er så rart, for jeg blør ikke nå, kun svart/brunt. Ikke vondt eller noe, hva vil kjemisk graviditet si?
Skal til legen og ta blodprøver i morgen tidlig også inn til fastlegen min så da får vi se. Den mørke stripa på magen har blitt meget synlig også så syntes dette er veldig spesielt

Ok, aldri vært borti før. Syntes det er så rart, for jeg blør ikke nå, kun svart/brunt. Ikke vondt eller noe, hva vil kjemisk graviditet si?
Skal til legen og ta blodprøver i morgen tidlig også inn til fastlegen min så da får vi se. Den mørke stripa på magen har blitt meget synlig også så syntes dette er veldig spesielt
Tidlig spontanabort. Det er graviditet som bare kan påvises av graviditetstest og blodprøve, ikke UL. Det skjer i løpet av de fem første ukene i svangerskapet.

Jeg synes også alt var rart i mitt tilfelle. Fikk ikke noe til å stemme før etter at jeg fikk målt HCG og så at testene ble svakere. Jeg hadde symptomer på graviditet.

Tidlig spontanabort. Det er graviditet som bare kan påvises av graviditetstest og blodprøve, ikke UL. Det skjer i løpet av de fem første ukene i svangerskapet.

Jeg synes også alt var rart i mitt tilfelle. Fikk ikke noe til å stemme før etter at jeg fikk målt HCG og så at testene ble svakere. Jeg hadde symptomer på graviditet.
Hei igjen, jeg var hos legen på fredag og tok blodprøve venter fortsatt på svar. Tok ny graviditetstest på fredag, digital den sa fortsatt jeg var gravid 1-2 veldig forvirra, begynte å blø en del på lørdag og jeg kjenner tydelig at livmortappen er veldig åpen, jeg får nesten en hel finger inn, sånn har jeg aldri kjent den før... Merkelige greier...

Hei igjen, jeg var hos legen på fredag og tok blodprøve venter fortsatt på svar. Tok ny graviditetstest på fredag, digital den sa fortsatt jeg var gravid 1-2 veldig forvirra, begynte å blø en del på lørdag og jeg kjenner tydelig at livmortappen er veldig åpen, jeg får nesten en hel finger inn, sånn har jeg aldri kjent den før... Merkelige greier...
Håper at du snart får svar hos legen.❤

Hei dere, glemt å oppdatere her. Lenge siden... Men jeg opplevde en kjemisk graviditet. Legen så stigning i hCG men ikke nok. Vi er i gang med å prøve på nytt nå, satte alt litt på vent etter dette. Var veldig lite koselig og en ubehagelig opplevelse jeg ikke hadde trodd skulle gå så inn på meg. Selvom det var tidlig i svangerskapet, var det jo et "barn" for oss.. vi begynte smått å glede oss, men gleden ble meget kortvarig.

Vi krysser fingrene og er i full gang med å få lagd nr 2 ;)

Back
Topp