Kan jeg være gravid?

Ninni

Glad i forumet
Septembermødre <3
Marsboerne2017
Poster denne tråden her, selv om jeg ikke er prøver. Regner nemlig med at det er mange gode testetydere her
Trodde helt ærlig aldri jeg skulle skrive en slik tråd, men nå er jeg altså i den situasjon at jeg har fått en svak strek på test uten å planlegge graviditet. Går på minipille og tok en strimmeltest for en ukes tid siden da jeg flere dager fikk en bismak i munnen av alt jeg spiste. Etter mine to tidligere graviditeter fikk jeg bange anelser og tok altså denne testen. Den var negativ, ble lagt i skapet for senere kontrollsjekk. Bismaken forsvant og kontrollsjekken ble glemt. I går kveld syntes jeg magen var så veldig oppblåst at jeg nesten så gravid ut. Den tanken fikk meg til å huske på testen og for moro skyld tok jeg en titt. Der var det en ganske tydelig strek! Men, testen var gulnet av urin og så i det hele tatt ganske trasig ut, så jeg tok ny med det samme. Det kom opp en svaaak strek en stund etter fristen og i morrest så den ut slik som på bildet. Må selvfølgelig kjøpe nye tester i dag, men hva tror dere? Ser dere streken? Kjenner jeg er nervøs, for samboer ønsker seg ikke flere barn og jeg hadde egentlig slått meg til ro med mine fine to
Snapchat-918385759.jpg

Poster denne tråden her, selv om jeg ikke er prøver. Regner nemlig med at det er mange gode testetydere her
Trodde helt ærlig aldri jeg skulle skrive en slik tråd, men nå er jeg altså i den situasjon at jeg har fått en svak strek på test uten å planlegge graviditet. Går på minipille og tok en strimmeltest for en ukes tid siden da jeg flere dager fikk en bismak i munnen av alt jeg spiste. Etter mine to tidligere graviditeter fikk jeg bange anelser og tok altså denne testen. Den var negativ, ble lagt i skapet for senere kontrollsjekk. Bismaken forsvant og kontrollsjekken ble glemt. I går kveld syntes jeg magen var så veldig oppblåst at jeg nesten så gravid ut. Den tanken fikk meg til å huske på testen og for moro skyld tok jeg en titt. Der var det en ganske tydelig strek! Men, testen var gulnet av urin og så i det hele tatt ganske trasig ut, så jeg tok ny med det samme. Det kom opp en svaaak strek en stund etter fristen og i morrest så den ut slik som på bildet. Må selvfølgelig kjøpe nye tester i dag, men hva tror dere? Ser dere streken? Kjenner jeg er nervøs, for samboer ønsker seg ikke flere barn og jeg hadde egentlig slått meg til ro med mine fine to Vis vedlegget 304539

Jeg ville ha kjøpt et annet merke, da det ofte kan være sånne streker som det der på testene til rfsu :)
Men du kan såklart være gravid :)

Jeg ville ha kjøpt et annet merke, da det ofte kan være sånne streker som det der på testene til rfsu :)
Men du kan såklart være gravid :)
Takk for kjapt svar:)Skal kjøpe en annen test i dag. Her hørt akkurat det som du sier. Må vite mtp om jeg skal fortsette på piller eller ikke. Vet ikke helt hva jeg skal håpe på jeg.

Hvis du fikk en svak strek for en uke siden og denne streken idag, så er den nok negativ. Styrken på streken skal bli betraktelig tydeligere på en uke når du er såpass tidlig i et svangerskap at disse streken kunne vært aktuelle :)

Hvis du fikk en svak strek for en uke siden og denne streken idag, så er den nok negativ. Styrken på streken skal bli betraktelig tydeligere på en uke når du er såpass tidlig i et svangerskap at disse streken kunne vært aktuelle :)
Ja, enig i det. Har samtidig aldri fått en falsk positiv før. Kan jo ha vært en kjemisk?

Ja, enig i det. Har samtidig aldri fått en falsk positiv før. Kan jo ha vært en kjemisk?
Eller rett og slett luretester, slik at folk fortsetter å kjøpe de. Ikke skal de leses av dagen etter heller. Da er de ikke gyldig.

Eller rett og slett luretester, slik at folk fortsetter å kjøpe de. Ikke skal de leses av dagen etter heller. Da er de ikke gyldig.
Kanskje det :D Neida, i mitt tilfelle vet jeg jo at resultatet er ugyldig, så skal ikke skylde på dum test riktig enda. Har bare ikke opplevd å få strek etter fristen før, verken på disse eller andre tester.

Sannsynligvis er det skyggestreker. Hvilken test er det? Noen er mer kjent for det enn andre.
Det er rfsu sine test ofte, og de er vel "kjent "for skyggestreker, men grunnen til at jeg tenker det kan være kjemisk er at den første streken (som hadde ligget en ukes tid) var ganske tydelig, mens den jeg fikk i går (etter fristen) var mye svakere. Begge rosa. Men, kan sikkert være skygger også. I begge tilfeller er jeg jo sannsynligvis ikke gravid, og det er vel til det beste i min situasjon:)

Skyggestrek garantert. De testene er 100% ubrukelige frem til streken er super tydelig.

Da har jeg testet to ganger i dag med samme type test, men en annen batch. Blendahvite. Så da kan jeg puste med magen og slå meg til ro med at det enten var en kjemisk som jeg akkurat rakk å få med meg, eller så var det noe tull med de to siste testene i eska :)

Back
Topp