Kan jeg være gravid ?

Marsmamma2019

Flørter med forumet
Hei.
Jeg har alltid hatt uregelmessig mens, vært vant til før jeg fikk sønnen min gikk det 2-3 mnd mellom hver mens, han er nå 6 år.
Jeg og samboer har prøvd i ett år nå til juni, men var hos gynokolog i november grunnet ikke mens fra august til november, fikk da femar for å fremtvinge mens å så når mens kom tok jeg dem på dag 3 i 5 dager, fant så ut 2 januar at jeg var gravid, men 8 februar hadde jeg en MA.
Første mens gikk jeg ikke på femar, men andre mens kom 30 april og varte til 5 mai, da tok jeg igjen femar i samråd med gynekolog. Men ettersom jeg ikke har hatt fast mens så er jeg usikker på om når jeg har hatt eggløsning samt om jeg skal beregne at jeg får mens hver mnd for visst jeg får det så er jeg 3 dager over tiden.
Hvertfall med siste 5 dagen ca har brystvortene vært ømme og pleier aldri å ha ømme brystvorter, merket jeg promper og bommelommer mer enn vanlig samt at ømhet/stikkinger på siden av magen nederst ved hoftebeina samt øm/murring i korsryggen
Tok test idag, den viste negativ men når jeg studerer den nærmere så ser jeg der strek nr to skal komme så er det svak rosa helt på kantene.

Kan det henne at jeg er gravid men ennå aaaalt fortidlig ?

Last edited:
Vanskelig å si. Kan det ikke være eggløsning da?
Bilde av testen?

Femar - det stimulerer vel til eggløsning? Jeg fikk i alle fall noe annet for å fremprovosere mensen.

Ut fra det du beskriver blir det vel mer gjetteleken om du er gravid eller ei. Men så lenge mensen ikke kommer, så er i alle fall håpet der :)

Masse lykke til :-)

ville ventet en ukes tid og ta en ny test... men ja det er kibt å vente den uken lengre...

Back
Topp