Kan jeg være gravid??

inaxoxo

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg er rett og slett kjemperedd akkurat nå, så må bare skrive her så jeg får ut noe følelser og tanker..

De siste dagene har jeg hatt uro i kroppen, og senest igår morges blødde jeg pittelitt. Trodde det var mensen, men det kom ikke mer.. Har murring nederst på ryggen, mensensmerter, såre muskler rundt bekkenet og er trøtt uansett hvor mye søvn jeg sniker til meg. Istad når jeg så en reklame fra Elkjøp om en far som kjøpte sønnen sin en krølltang fordi han ville bli jente, begynte jeg å hylgrine!! Da tenkte jeg at noe må
være galt, for SÅ følsom er jeg ikke..

Alt jeg ønsker i fremtiden er 1-2 barn til, og vil veldig gjerne ha to tette, men jeg er så redd for at økonomien stopper oss.. Vi er begge 20, bor i egen leilighet, men jeg har ikke fast jobb. Får foreldrepenger fra en jobb jeg hadde i 10 mnd før fødsel. Dvs at jeg ikke får foreldrepenger ved en evt nestemann...

Rotete innlegg, men: jeg har så lyst til å være gravid at det verker i hele meg, men jeg føler det ikke går :( Om jeg er gravid klarer jeg ikke ta abort, så jeg klarer ikke annet enn å være redd. Skal ta test imorgen tidlig, men er nesten 100% sikker på at jeg er gravid, så om den er negativ må jeg ta en til om noen uker.. Åhh jeg er så fortvila :(

Tror du kan opparbeide deg rett til permisjon mens du er i permisjon også, trenger ikke jobbe i mellom. Jeg er usikker her, men er verdt å sjekke. Lykke til!

Sniker fra juli:-) pengene i den neste permisjonen din blir regnet ut fra det du får nå. På samme måte som vanlig lønn :-) gratulerer med ny graviditet!

Kreves bare at du jobber en dag i mellom to permisjoner for å få samme utbetaling :)

Det kommer til å gå bra :) kommer det en til så er det sånn det skal være :)
tenk så heldige dere er som kan få to sånne gullklumper ❤️

Tror du kan opparbeide deg rett til permisjon mens du er i permisjon også, trenger ikke jobbe i mellom. Jeg er usikker her, men er verdt å sjekke. Lykke til!

Sniker fra juli:-) pengene i den neste permisjonen din blir regnet ut fra det du får nå. På samme måte som vanlig lønn :-) gratulerer med ny graviditet!

Kreves bare at du jobber en dag i mellom to permisjoner for å få samme utbetaling :)

Takk for svar! <3 Kan vel være lurt å høre med NAV..

Det kommer til å gå bra :) kommer det en til så er det sånn det skal være :)
tenk så heldige dere er som kan få to sånne gullklumper [emoji173]️

Jaa jeg håper jo egentlig at testen er positiv :) Hadde vært kjempekos <3

Den var negativ :( Synes det var en stor nedtur, og ble litt lei meg.. Nesten lyst å prøve mer :p Men skal vente litt nå...

Den var negativ :( Synes det var en stor nedtur, og ble litt lei meg.. Nesten lyst å prøve mer [emoji14] Men skal vente litt nå...
Kjære deg [emoji173] forstår godt nedturen. Men se på det sånn at nå får du nyte tiden med en baby. Og så kan du bli gravid når babyen begynner i barnehagen og 'hverdagen' begynner igjen. Slik tenker jeg. Jeg er verpesyk som fy. Men jeg tenker at hadde jeg blitt gravid nå så ville jeg mistet litt av kosen med å ha en baby og nyte et svangerskap. Begge deler hadde kommet oppå hverrandre. Det er ikke en tid vi får igjen. Hvis du venter litt så får du begge deler. Pluss det er lettere for deg med en større unge hvis du skulle bli dårlig i svangerskapet. Men lykke til uansett [emoji3]

Kjære deg [emoji173] forstår godt nedturen. Men se på det sånn at nå får du nyte tiden med en baby. Og så kan du bli gravid når babyen begynner i barnehagen og 'hverdagen' begynner igjen. Slik tenker jeg. Jeg er verpesyk som fy. Men jeg tenker at hadde jeg blitt gravid nå så ville jeg mistet litt av kosen med å ha en baby og nyte et svangerskap. Begge deler hadde kommet oppå hverrandre. Det er ikke en tid vi får igjen. Hvis du venter litt så får du begge deler. Pluss det er lettere for deg med en større unge hvis du skulle bli dårlig i svangerskapet. Men lykke til uansett [emoji3]

Tusen takk for fine ord <3 Tenker egentlig akkurat det samme, vil nyte denne fine babytiden, så kan vi heller begynne å prøve når hun fyller året :) Jeg var jo veldig plaget med både bekkenet og kvalme nå sist, så kan være lurt å vente litt ja :p

Back
Topp