Kan jeg være gravid?

Lamiah

Flørter med forumet
Altså, har gått på minipille i noen mnd, men har ikke tålt denne, og har hatt fryktelige mageproblemer, så jeg slutta. Jeg hadde ikke mensen mens jeg brukte disse. Da jeg slutta på de, tok jeg en test for sikkerhets skyld, og den var negativ. Dette er nå 1mnd og 1uke siden.

Så for en uke siden, får jeg mensen, eller noe som liknet på den. En veeeeeeldig sparsom blødning i 3-4 dager hvor jeg blødde så lite at truseinnlegg holdt. Men fra dag to på denne mensen, har jeg også vært sykt trøtt.. Men jeg har tenkt at det kanskje kan være zyrtecen jeg bruker som gjør meg trøtt, men hvorfor nå brått når jeg har gått på den i flere år?

Det siste jeg vil legge til er at puppene mine er litt ømme. Ikke slik som jeg var i begynnelsen av forrige svangerskap, men typ "har hatt på bh for lenge, ømme"...

Er det mulighet for graviditet her, eller er det bare en rar blødning etter slutt på minipillen?

Jeg ble gravid på minipilla, så det kan en mulighet. Men kun en test vil gi deg svar.

Kun en test kan gi deg 100% svar. Men jeg fikk sånn sist jeg slutta på minipillen for å bli gravid. Var ikke gravid og tok vel flere tester over 7 uker før mensen kom tilbake. Kroppen kan bruke litt tid på å komme tilbake men er lurt å teste for sikkerhetskyld uansett.

Jeg ble gravid på cerazette i min tid. Så er klart det er mulig. Spesielt siden du har hatt litt mageproblemer etc? De er vel ikke sikre lenger, dersom man har oppkast eller diaré. Vet ikke om du har hatt det, men.
Blødningen kan være bortfallsblødning. Ikke helt uvanlig å ha det når man slutter med prevensjon. Eller det kan være blødning pga graviditet. Ville tatt en test til jeg. :)

Hvis du lurer på om du er gravid, er det vel bare å teste? :P Man kan forøvrig bli gravid med stort sett alle typer prevensjon, sjansen er liten selvfølgelig, men den er der :-)

Test i vei :-) Lykke til.

Hei :) tok en test i dag og den var negativ.. Heldigvis.. Er dødsredd for å bli geavid fordi jeg hadde en alvorlig svangerskapsforgiftning med forrige. Men jeg kan jo ikke bruke hormonell prevensjon, so I am doomed!

Back
Topp